در ادامه سریال رسوایی های اخلاقی کشیشهای کاتولیک اروپایی این بار نوبت به کشیشی از کلیسای کاتولیک آلمان رسیده است.مجله آلمانی "دیر اشپیگل" از بازداشت این کشیش توسط نیروهای پلیس به اتهام تجاوز جنسی به یک کودک خبر داد.

فرد شاکی که کسی جز مادر این قربانی نیست، بیان کرده است که این ماجرا چند سال پیش اتفاق افتاده و تا به حال جرات نداشتیم که چیزی بگوییم اما وقتی می بینیم که این کشیش به اعمال پلیدش ادامه می دهد نمی توانیم ساکت بنشینیم. گفتنی است پلیس آلمان نیز بعد از ااطلاع از این خبر، زودتر از وقت مقرر این کشیش را دستگیر کردند زیرا او قرار بود چندین کودک را در یک اردوی مدرسه ای همراهی کند که نیروهای پلیس مانع از این کار شدند.

در پایان لازم بذکر است که در این میان، برخی تحلیلگران بر این باورند که این رسوایی ها بصورت برنامه ریزی شده و برای از بین بردن رغبت و اشتیاق مردم مسیحی اروپا از رفتن به کلیسا می باشد و آمارها نیز تا حدودی این موضوع را تایید می کند برای مثال در سال ۲۰۱۰ حدود ۱۸۰ هزار آلمانی کلیسا را ترک کردند و این آمار ۴۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۰۹ می باشد.

اینکه آیا کشیشان کاتولیک منحرف بدستور سیاستمداران پشت پرده ای که قرار است دین را از زندگی مردم حذف نمایند، مامور انجام چنین افتضاحات اخلاقی شده اند یا اینکه شرایط غیر شرعی و غیر عقلی حاکم بر زندگی کشیشان کار را به اینجا کشانده است، تنها گذر زمان می تواند پاسخ مناسبی به این موضوع بدهد./بولتن