گروه اجتماعیافکارنیوز، نگاهی به عکس‌های آلبوم‌های خانوادگی افراد که این روزها سرنخش در شبکه‌های اجتماعی مختلف به راحتی پیدا می‌شود، نمایشی از سلیقه و اعتقادشان در حوزه مد و فشن است. مسلما در کنار عکس‌های خنده‌دار و بامزه‌ای که وظیفه‌شان یادآوری خاطره‌ای خاص است، ژست‌گیری‌های جدی و رسمی هم به چشم می‌خورد که نشان از سبک تیپ و لباس دارد.

گشتی کوتاه در این چنین مجموعه‌هایی معمولا نمایشی مشترک را بین تعداد بسیار زیادی از افراد به رخ می‌کشاند. ترکیب رنگ کرم با انواع خانواده‌های قهوه‌ای. استثنا را اگر کنار بگذاریم، معمولا بین عکس‌های همه افراد یکی دو نمونه این چنینی به چشم می‌آید.

بلوز کرم با شلوار قهوه‌ای، مانتوی قهوه‌ای با شال یا روسری کرم، کت و شلوار کرم با پیراهن مردانه قهوه‌ای و بسیاری ترکیب‌های دیگر که تقریبا ویژگی مشترک تمامی آلبوم‌های عکس از قدیم تا به امروز بوده و هست. خلاقیت در حوزه مد و فشن چه می‌گوید اما؟ تفاوت و خلق ایده‌های نو و تازه. مرز باریکی بین ارائه پیشنهاد‌های تازه با بی‌ربط‌ها وجود دارد. منظور ایجاد ترکیب‌‌های متفاوتی است که همواره خاصیت چشم‌نوازی را در خود داشته، تنها قاعده کلی و همیشگی را کمی از چهارچوب تکرار و عادت دور کند.

این روزها داستان نسبت به گذشته تفاوت زیادی پیدا کرده است. انگار جوانان، طراحان و همه علاقه‌مندان حوزه مد و فشن جرات بیشتری به خرج داده و کارهای جالبی انجام می‌دهند. شکی نیست که ترکیب دو رنگ کرم و قهوه‌ای مخصوصا اگر میزان تیرگی و روشنی‌شان رعایت شده باشد، بسیار جذاب است.

اما شاید اضافه کردن کمی چاشنی تفاوت و به کارگیری ایده‌های تازه، هیجان بیشتری حاصل کند. رنگ کرم اگر از محدودیت قهوه‌ای خارج شود، می‌تواند در کنار انواع خانوده آبی، سبز و قرمز جذابیت زیادی ایجاد کند. ترکیب پیراهن مردانه یا شومیز زنانه آبی آسمانی با شلوار یا دامن کرم، گیرا و منحصر به فرد است.

همین ترتیب رنگی در مورد زرشکی یا سبز تیره هم جواب می‌دهد. بلوز کرمی متوسط با شلوار سبز ارتشی، جین‌های تیره و روشن، زرشکی تیره بسیار چشم‌نواز است. دامن‌هایی از این رنگ‌ها هم می‌توانند دین خود را نسبت به رنگ کرم ادا کرده و خوش بدرخشند. پالتو و بارانی کرم با شلوار جین تیره یا حتی کتان مشکی بسیار متفاوت و زیبا به نظر می‌آید. شاید دیگر دوره این حرف‌ها گذشته است که بی هیچ‌ ایده و نظری تنها همان کاری را که از قدیم مرسوم بوده بی هیچ چون و چرایی انجام داد و در بازی من سرپیچی نمی‌کنم، اول شد. دنیای این روزهای مد و فشن بسیاری از قواعد و عادت‌ها را کنار گذاشته، سنت‌شکنی را معیار اصلی قرار داده و از تجربه‌های تازه‌ استقبال می‌کند.

قرار بر این نیست که کاری محیر‌العقول انجام داد یا موشکی به فضا فرستاد. اگر شما هم از آن دست افرادی هستید که دغدغه‌هایی این چنینی را دوست دارید و بازی‌های مد و رنگ‌بندی‌ها از علاقه‌مندی‌هایتان است، این‌بار که در خیابان‌های شهر قدم می‌زنید با نگاهی دقیق‌تر به ترکیب‌ لباس‌های مردم نگاه کنید. ایده‌های جدیدی دستگیرتان می‌شود.

بازیهایی که تا به حال به ذهنتان نرسیده است. اینکه کرم در کنار چه رنگهایی نگاه شما را به خود جلب میکند. اینبار که راهی خیابانهای شهرتان شدید یا در اینترنت و رسانههای تصویری ردپای مد را جستجو میکردید، کرم را از کنار قهوهای برداشته و جای خالی را با رنگ دیگری پر کنید.