مناطق باستاني، از معروفترين جاذبههاي گردشگري جهان به شمار ميروند که در هنگام مسافرت، کمتر از ديگر جاذبهها ناديده گرفته ميشوند، اما در ميان اين مناطق، اماکني مخفي وجود دارند که کنجکاوي گردشگران را برميانگيزند.

این مناطق مخفی که تا حدودی ناشناخته باقی مانده‌اند، در شماره جدید سایت Historvius. com، به منظور بالابردن سطح آگاهی گردشگران معرفی شده اند.

«قصر بشیر» اردن که در وسط بیابان‌ کم گردشگر این کشور قرار دارد از جمله این مناطق باستانی مخفی به شمار می‌رود. این قصر که به عنوان مقر و پایگاهی برای سربازان رومی بنا شده بود در قرن چهارم میلادی ساخته شده است.

براساس فهرست این سایت، ‌ «دیوار بزرگ» چین نیز یکی دیگر از مناطق باستانی مخفی ذکر شده است. ناشناخته ماندن برخی از بخش‌های دیوار همچون دیوار منطقه موتیانیو که در ۹۰ کیلومتری پکن قرار داشته و توسط وسایل حمل و نقل عمومی قابل دسترسی است، ‌ آن را در این فهرست گنجانده است.

«قبرستان کرمامیکوس»، که منطقه‌ای تدفینی برای اشراف زادگان آتنی بوده، جاذبه مخفی دیگری است که در این فهرست به آن اشاره شده است. این قبرستان از گورهایی تشکیل شده که متعلق به هزاره سوم پیش از میلاد تا قرن ششم میلادی هستند.
گفتني است معبد يحا در شمال اتيوپي يکي ديگر از مناطق باستاني مطروحه در اين فهرست عنوان شده است. اين معبد در سال ۷۰۰ ميلادي ساخته و بعدها به عنوان کليسا از آن استفاده شده است.