شکست عربستان در یمن حتمی است

به گزارش افکارنیوز، آیت الله «محمد تقی مدرسی»، مرجع دینی و روحانی عراقی در بغداد تجاوز نظامی عربستان سعودی و کشورهای هم پیمان با آل سعود به یمن و بمباران بسیاری از شهرهای امن این کشور را محکوم و تاکید کرد که مردم یمن، ملت مقاومی هستند و مقاومت و ایستادگی بخشی از فرهنگ آنها را تشکیل می‌دهد و همین موجب شکست تمام تلاش‌هایی خواهد شد که خواهان تسلط و سیطره بر کشور آنهاست.

این مرجع دینی عراقی افزود: این حق کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نیست که به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس جمهوری فراری این کشور مشروعیت دهند، بلکه این مردم یمن هستند که چنین مشروعیتی را به وی می‌دهند و این رسانه‌های مزدور و مغرض عربی هستند که چنین مشروعیتی را اشاعه می‌دهند و ترویج می‌کنند.

آیت الله مدرسی گفت: تاریخ یمن مملو از مقاومت‌های مردم این کشور در قبال حکومت‌های ستمگر است، به همین دلیل مردم یمن، ملتی مبارز هستند و مبارزه بخشی از فرهنگ آنها را تشکیل می‌دهد.

این روحانی عراقی همچنین به ائتلاف متشکل از عربستان سعودی و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس وعده شکست حتمی در یمن را داد و خاطر نشان کرد که بمباران مناطق یمن سودی برای عربستان دربرندارد و کسانی‌که تلاش دارند، در یمن دخالت کنند، شکست خواهند خورد، چون یمن چه از بعد جغرافیایی و چه از حیثقبیله‌ای کشوری سخت برای عربستان و هم پیمانان آن بشمار می‌آید.

آیت الله مدرسی درباره دلایل افزایش منازعات و تشدید درگیری‌ها و جنگ‌ها در منطقه از جمله در یمن توضیح داد که تنها بهره برندگان از این جنگ‌ها تاجران جنگ و شیاطینی هستند که رکود و کساد حاکم بر بازارهای جهانی سلاح آنها را به دامن زدن به اختلافات و تعمیق منازعات وادار کرده است.

وی همچنین به برخی از کشورهای عربی از جمله کشورهای عربی حوزه خلیج فارس اشاره کرد که حمایت‌های سیاسی و لجستیکی لازم جهت تجاوز به یمن را برای عربستان فراهم کردند و این نشان می‌دهد، حکام این کشورها فاقد تدبیر و منطق لازم جهت اداره بحران‌ها هستند و با منطقی کودکانه با مشکلات و چالش‌های منطقه‌ای تعامل می‌کنند و تنها نام و نشان و مناصب را با خود یدک می‌کشند.

آیت الله مدرسی تاکید کرد که هم اکنون بزرگترین مشکل منطقه این است که با حاکمانی مواجه است که مشکلات را با منطق سطحی نگر خود حل میکنند و اگرچه پیرامون آنها را دستگاههای نظامی و امنیتی و تسلیحات نظامی و مراکز مطالعاتی استراتژیک فراگرفته، اما تصمیمات آنها احساسی و عصبی است که به برپایه هیچ عقل و منطق و حکمتی استوار نیست.