گروه بین الملل -

" دانا میلبانک " تحلیلگر و نویسنده در روزنامه " واشنگتن پست " نوشت: «اسرائیل نمی تواند بدون تشکیل کشور فلسطینی باقی بماند».

به گزارشافکارنیوز؛ وی اشاره کرد که رژیم صهیونیستی نمی تواند هویت یهودی و دموکراسی خود را در همان زمان حفظ کند.

وی تاکید کرد: اگر رژیم صهیونیستی " اراضی فلسطینی را به آن الحاق کرد و تمام حقوق را به فلسطینی ها به عنوان شهروندان در کشورش داد، یک کشوری که به طور متساوی بین یهودیان و عرب ها تقسیم شده، نخواهد بود و اگر اراضی فلسطینی الحاق و حقوق فلسطینیان را سرکوب کرد، به یک کشور دموکراتیک تبدیل نخواهد شد.

وی بیان داشت که نرخ رشد جمعیت و نرخ تولد بالا در میان فلسطینی ها نشان می دهند که یهودیان در عرض چند سال به یک اقلیت تبدیل خواهند شد اما افراد مذهبی افراطی در این داده ها تشکیکمی کنند و تاکید می کنند که اسرائیل می تواند اراضی فلسطینی را الحاق کند و هویتش به عنوان " کشور یهودی دمکراتیک " حفظ کند.

این تحلیلگر در ادامه گفت که اسرائیل نمی تواند به عنوان " رژیمی یهودی دمکراتیک " بدون تشکیل کشور فلسطینی باقی بماند.

وی خاطرنشان ساخت که نتانیاهو به این دلایل رفتارهای بسیار وحشیانه قبل از انتخابات به خرج داد؛ وی مانور موفق جهت کسب رای های بیشتر ار احزاب راست گرای افراطی انجام داد و قول داد که اجازه تشکیل دولت فلسطینی را نخواهد داد.

وی اظهار داشت که سلاح محرمانه اسرائیل در این امر نهفته است که یهودیان جای دیگری ندارند به آن بروند؛ یهودیان در حال حاضر از امنیت و آرامش در ایالات متحده برخوردار هستند اما این اوضاع ممکن است تغییر یابد. بنابراین، شانه خالی کردن نتانیاهو از راهکار تشکیل دو کشور یک حادثه وحشتناک برای بسیاری از یهودیان ست.

میلبانک تاکید کرد: هیچ کشور یهودی بدون اجرای راه حل دو کشور تشکیل نخواهد شد.