هر دولتی به یمن نیرو بفرستد، باید پیامد آن را بپذیرد

به گزارش افکارنیوز، «محمد علی الحوثی» از رهبران انصارالله یمن که به انتخاب «عبدالملک الحوثی» در حال حاضر اداره امور ریاست‌جمهوری را در صنعا برعهده دارد، گفت: حملات هوایی عربستان سعودی به صنعا، تاثیری بر انصارالله نداشته و تمامی رهبران در مکانهای امنی حضور دارند.

وی افزود که حمله کشورهای حاشیه خلیج فارس به یمن غیرقانونی و نقض حاکمیت این کشور و اراده ملی آن محسوب می‌شود.

محمد علی الحوثی در گفت‌وگو با روزنامه مصری «الوطن» گفت: تا به این لحظه ما به حملات هوایی که آن را تجاوز به ملت یمن می‌دانیم، پاسخی نداده‌ایم. حمله‌ای که در واقع حمایت و جانبداری از یک گروه در یمن در مقابل گروهی دیگر بر اساسا اصل ایجاد تفرقه در کشور صورت می‌گیرد.

وی در ادامه درباره جنجالهای به راه افتاده مبنی بر تهدید بودن انقلابیون یمن برای عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: اینکه گفته می‌شود ما برای کشورهای حاشیه خلیج[فارس] و به طور مشخص عربستان سعودی تهدید هستیم، درست نیست. دلیل رد این ادها نیز، موافقت ما به عنوان بخش مهمی از ملت یمن با طرح ابتکاری شورای همکاری در گذشته است.

این رهبر انقلابی یمن گفت: هر دولتی که به یمن نیروی زمینی بفرسند، باید پیامدهای این تصمیمش را نیز بپذیرد زیرا ما به هیچ کس اجازه نخواهیم داد وارد اراضی کشور ما شود. در صورت افزایش حملات هوایی نیز تمامی گزینه‌ها بر روی میز خواهد آمد و ما از حاکمیت اراضی خود دفاع خواهیم کرد.

محمد علی الحوثی در ادامه با اشاره به حمایت ملت یمن از انصارالله گفت که به همین دلیل نیز یگان‌های مختلف ارتش به انصارالله پیوسته‌اند.

وی افزود که طبیعت جغرافیایی یمن با هر کشور دیگری در منطقه متفاوت است و یمنی‌ها نمی‌خواهند با مصر یا کشورهای حاشیه خلیج فارس درگیر شوند زیرا آنها طرفی در بحران کنونی یمن به شمار نمی‌آیند.

این رهبر انقلابی یمن اخبار منتشر شده مبنی بر فرماندهی ارتش یمن از سوی «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور سابق یمن را تکذیب کرد و گفت که تمام این اخبار شایعه است و صحت ندارد. هیچ توافقی میان انصارالله و علی عبدالله صالح صورت نگرفته است و تمام ادعاهای مطرح شده، افترا است.

وی در ادامه تاکید کرد: انصارالله قصد بستن باب المندب را ندارد هرچند که این آخرین شایعه طرفدران عبدربه منصور هادی نخواهد بود و این روند ادامه خواهد یافت. هیچ هیأتی از ما با مقامات مصری دیدار نداشته و هیچ تماسی برقرار نشده است هرچند که ما به هیچ وجه خصومتی با مصر نداریم و امیدواریم که مصر نیز مواضع ما را درک کند و برای حل مسالمتآمیز بحران بکوشد.