سوءهاضمه به دلیل مصرف سالاد پر سُس

به گزارش افکارنیوز، در مهمانی‌های خانگی سعی شود به‌ جای تزئین سفره با نوشابه‌های گازدار، از نوشیدنی‌های اصیل ایرانی مثل دوغ، شربت سکنجبین و زعفران و … استفاده شود.

البته در خوردن همین نوشیدنی‌های مفید نیز به خصوص اگر خیلی سرد باشند، نباید افراط کرد چرا که باعثبروز سوءهاضمه خواهد شد.

اکثر سالادهایی که امروزه در مهمانی‌ها سرو می‌شود نیز به خاطر استفاده از سُس فراوان قابل توصیه نیستند و معمولاً باعثبروز سوءهاضمه و نفخ می‌شوند. پس مصرف سبزی‌ها را با غذا البته با توجه به طبع آنها فراموش نشود.

مصرف همزمان لبنیات با گوشت پرندگان موجب درد مفاصل می‌شود

به تداخلات غذایی هم دقّت شود، مصرف همزمان لبنیات(مثل ماست و دوغ) با گوشت‌ها(به ویژه گوشت پرندگان و ماهی) می‌تواند زمینه ساز بروز بسیاری از بیماری‌ها از جمله درد مفاصل و مشکلات پوستی شود.

اگر تُرشی مصرف کردید، در کنار آن ماست و دوغ نخورید. مصرف همزمان میوه‌ها با لبنیات هم ناسازگار است؛ مثلاً شیرموز. برای کودکانی که شیر خالی نمی‌خورند، شیربادام، شیرپسته و شیرخرما گزینه مناسب‌تری است. مصرف شیرکاکائو به میزان زیاد خوب نیست؛ چرا که اگزالات موجود در کاکائو باعثتداخل در جذب کلسیم شیر می‌شود.

مصرف مایعات بعد از میوه‌ها نیز باعثفساد هضم می‌شود

مصرف مایعات بعد از میوه‌ها نیز باعثفساد هضم می‌شود. بنابراین سعی شود، اگر میوه مصرف کردید، بلافاصله بعد از آن آب یا چای یا قهوه ننوشید.

یکی از مشکلاتی که به همراه نوشیدن بیش از حد چای و قهوه وجود دارد، دریافت بیش از حد قند و شکر و شیرینی و شکلات است. سعی شود چای خیلی داغ نوشیده نشود که مجبور شوید، چند حبه قند یا چند تا شکلات همراه آن استفاده کنید. همچنین اگر قند و شکر را با یک عدد خرما یا ۵-۶ عدد توت خشک یا کشمش جایگزین کنید، مناسب خواهد بود.