جلوی پروازهای ایران به یمن را گرفتیم!

به گزارش افکارنیوز، " ریاض یاسین " روز یکشنبه گفت: حمله نظامی ۱۰ کشور عربی به رهبری عربستان، توانست از رسیدن هواپیماهای ایرانی که حامل سلاح برای حوثی ها بودند، جلوگیری کند.

وی که در کنفرانس خبریِ پس از اجلاس سران اتحادیه عرب در شرم الشیخ سخن می گفت، ادعا کرد: این حملات، خط هوایی که از تهران به یمن می آمد را قطع کرد و این در حالی است که پیش از این، حداقل دو هواپیما با تجهیزات نظامی به یمن می آمد.

وزیر خارجه فراری دولت مستعفی یمن، توضیح نداد که در تجاوز عربستان به یمن، فرودگاه های این کشور نابود شده و نه تنها هواپیمای ایرانی، بلکه هیچ هواپیمای دیگری قادر به فرود در این کشور نخواهد بود.

در این میان، عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی دولت یمن نیز که از روز پنجشنبه، از عدن فرار کرده و به عربستان پناه برده است، به خبرنگاران گفت که پس از بهبود اوضاع در یمن، باز می گردد.

ریاض یاسین، درباره تجاوز عربستان به یمن مدعی شد: این مساله، ربطی به جنگ طائفه ای ندارد، ما ناچار شدیم حمایت نظامی و دخالت نظامی درخواست کنیم و این عملیاتِ اضطراری تا بازگرداندن ثبات و مشروعیت به یمن، ادامه خواهد یافت.

وی با بیان این که عملیات نظامی، مساله ای موقت است نه دائمی، گفت: پس از آرام شدن اوضاع، گفت وگوی سیاسی در یمن برقرار خواهد شد.