به گزارش افکارنیوز، در جبهه جنوبی نیز در جریان کمین ارتش سوریه برای هزاران تروریست مسلح که از طریق مرزهای ترکیه وارد این کشور شده و به شهر ادلب و اطراف آن حمله کرده بودند، ۲۰ تروریست کشته و زخمی شدند.

درگیری ها میان ارتش سوریه و جبهه النصره برای دومین هفته در ارتفاعات قلمون در حومه دمشق جریان دارد و شماری از سرکردگان تروریست ها به هلاکت رسیده اند.

ارتش سوریه پس از درگیری های شدید، توانست ارتفاعات حنکل به عنوان یکی از خطوط مقدم جبهه النصره در شمال فلیطه و در منطقه تماس میان ارتفاعات جراجیر و عرسال را به کنترل خود درآورد.

تروریست های مسلح از طریق این ارتفاعات به شمال فلیطه نفوذ و تلاش می کردند به خطوط امدادرسانی ارتش سوریه حمله نمایند.

منابع نظامی سوریه اعلام کردند بر اثر حملات ارتش سوریه به تحرکات تروریست ها در ارتفاعات قلمون واقع در حومه دمشق ابوعزام اللیبی، فرمانده میدانی جبهه النصره به هلاکت رسیده است.

یک منبع نظامی درباره عملیات ارتش سوریه گفت: عملیات ما در منطقه حومه دمشق و به ویژه در منطقه قلمون ادامه دارد و خطرناکترین سرکرده گروه تروریستی جبهه النصره را هدف قرار دادیم و درگیری ها زمانی آغاز شد که تروریست ها تلاش کردند از طریق لبنان وارد سوریه شوند.

ابوعزام اللیبی یک فعال میدانی جبهه النصره بود که در زمینه های مختلف اعم از رسانه، عکاسی و فیلمبرداری جنگی فعالیت می کرد و هفته گذشته به عنوان فرمانده سلاح ضد زره جبهه النصره در منطقه فلیطه منصوب شده بود.

تحولات میدانی نشان دهنده آن است که پیشرفت های ارتش سوریه در کوههای الزبدانی را مقدمه ای برای محاصره تروریست ها در ارتفاعات قلمون است.

از سوی دیگر، در جبهه جنوبی نیز در جریان کمین ارتش سوریه برای یک کامیون نظامی و یک خودروی پیکاب حامل سلاح و مهمات تروریست ها در مسیر بیابان اللجاه به جنوب فرودگاه خلخله در حومه سویدا، ۲۰ تروریست کشته و زخمی شدند.
دانلود