حمایت مشاور سابق اوباما از نتانیاهو

به گزارش افکارنیوز، مشاور پیشین رئیس‌جمهور آمریکا که به شدت دیدگاه‌های ضد ایرانی دارد، در یادداشتی ادعا کرد که ایران همیشه تهدید هسته‌ای باقی خواهد ماند.

راس در پایگاه آمریکایی «پولیتیکو» نوشت: «دولت(باراک اوباما) به این نتیجه رسیده که ما به هیچ روش مهم و قابل ملاحظه‌ای نمی‌توانیم از راه دیپلماتیک زیرساخت هسته‌ای ایران را به عقب برگردانده و کاهش دهیم».

مشاور پیشین اوباما در ادامه نوشت که کاخ سفید به دنبال «تغییر ماهیت برنامه هسته‌ای ایران به روشی بود که در آن نیت صلح‌آمیز بودن توانمندی‌های آن به جامعه بین‌المللی به طور اشتباه ناپذیری نشان داده شود که این به ضرورت یعنی ایران نتواند یک زیرساخت هسته‌ای گسترده داشته باشد».

او با بیان اینکه در دولت سابق آمریکا رویکرد برچیدن بوده و اکنون رویکرد تغییر یافته هم نوشت: ‌ «این تغییر نمایانگر یک قضاوت بسیار متفاوت است به این معنا که ما(آمریکا) قادر به تغییر دادن مقاصد و نیتهای ایران نبوده‌ایم در نتیجه ما نیاز به تمرکز بر محدود کردن توانمندیهای آنها داریم».

دنیس راس با حمایت از نظرات نتانیاهو مدعی شد: ‌ «ما در حال پذیرش این موضوع هستیم که ایران ابزارها و زیرساخت لازم برای تولید سلاح اتمی را داشته باشد و ما در تلاش برای ایجاد موانع در این مسیر هستیم».

او در ادامه هم نوشت که «فرض کنید توافق تا ۳۰ ژوئن نهایی شده و دولت شاید به درستی بگوید که این بهترین اوافق ممکن است و اینکه این موضوع بهتر از دیگر راهکارها است. البته این موضوع بدان معنا نیست که این یک توافق خوب است».

راس همچنین نوشت: به جای ایجاد تردید و سوال درباره مقاصد و انگیزههای بدبینان(آمریکایی و صهیونیستی)، عاقلانه خواهد بود که دولت (اوباما) پاسخهای قانعکننده برای نگرانیهای آنها درباره ضعفهای احتمالی توافق داشته باشد. شاید با این کار برخی از بدبینان را قانع کند که توافق قابل قبول است.