معنای پیام نوروزی رهبری از زبان نایب رئیس مجلس

به گزارش افکارنیوز، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس، گفت: پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی و شعار سال جدید نگاه به آموزه قرآن کریم در مورد در کنار هم بودن دارد و در مسائل اجرایی، دفاعی، بین‌المللی و کلان راهبردی در کنار هم باشیم تا به همدلی کامل برسیم و در سایه آن به همزبانی دست پیدا کنیم.

وی افزود: ‌ این همدلی و همزبانی باعثمی شود تا دنیا از کشور یک صدای واحد را بشنود و دشمن ما را در کنار هم یک جبهه واحد و هماهنگ ببیند. مجلس با همه وجود در کنار دولت و دولت با همه توان در کنار مجلس باید باشند و مجلس و دولت و دستگاه قضایی نهادهای سیاسی و اجرایی و همه و همه در کنار ملت و در خدمت ملت بزرگ ایران باید باشند. این روح پیام رهبر معظم انقلاب و شعار سال جدید است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر دشمن در برابر جامعه اسلامی ایستاده است جامعه اسلامی مکلفند به صورت یکپارچه و متحد و هماهنگ در برابر دشمن بایستند، روح پیام رهبر انقلاب اسلامی یکپارچگی ملت ایران است در برابر زیاده‌خواهان و جبهه استکبار.

ابوترابی خاطرنشان کرد: صبر و استقامت و پایداری شهدای عالیقدر و رزمندگان و جانبازان و آزادگان و ملت بزرگ ایران در دوران دفاع مقدس دشمن را به سطوح آورد و موجب تسلیم آن در مقابل ملت ایران شد. ایستادگی ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی آمریکا در حوزه فناوری هسته‌ای نیز در طول ۱۲ سال امروز مردم ایران را در جایگاهی قرار داده است که دشمن اذعان می‌کند جمهوری اسلامی ایران در کلوپ هسته‌ای جهان تعریف می‌شود.

وی ادامه داد: دشمن اذعان می‌کند که چرخه کامل سوخت هسته‌ای در خاک جمهوری اسلامی ایران سامان می‌یابد که این در سایه استقامت و پایداری ملت ایران و حرکت در راهبردی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی تعریف کرده به دست آمده است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما ضمن تقدیر از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان بر این حقیقت تأکید داریم که تنها با گام برداشتن در چارچوب تعریف شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی است که ملت بزرگ ایران می‌تواند از دستاوردهای ارزشمند خود در حوزه هسته‌ای حراست کند.

ابوترابی خاطرنشان کرد: از دولت و تیم مذاکره‌کننده به طور جدی می‌خواهیم تا در چارچوب تعریف شده و تبدیل شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسیر هم‌افزایی و ایجاد یک جبهه واحد گام بردارند. امروز دولت، ‌ملت و مجلس شورای اسلامی در مورد موضوع هسته‌ای یک سخن واحد دارند و آن چارچوب تعریف شده و تبیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهت حفظ و حراست از دستاوردهای هسته‌‌ای است و در همین مسیر است که می‌توانیم به پیروزی‌های بزرگ دست پیدا کنیم.

وی افزود: غرب هیچ گاه و برای هیچ کشوری حق غنی‌سازی را دیگر به رسمیت نخواهد شناخت. تنها یک استثناء وجود دارد و آن ایران است که گرفتن این حق در ساختار نظام بین‌الملل یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران به شمار می‌رود که در راستای دفاع از منافع ملی و حرکت در چارچوب خطوط تعریف شده از سوی رهبر معظم انقلاب گام برمی‌دارد.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی تجاوز غیر انسانی رژیم عربستان به کشور یمن به طور قاطع محکوم می‌کند و از جامعه جهانی که خود را به اصطلاح مدافع دموکراسی قلمداد می‌کنند از سازمان ملل و شورای امنیت انتظار داریم که با قاطعیت در برابر این تجاوز غیرانسانی بایستند و اجازه ندهند که زیرساخت‌های اقتصادی ملت مظلوم یمن در زیر حملات ناجوانمردانه جنگ‌افزارهای رژیم عربستان مورد آسیب و تعدی قرار گیرد.

ابوترابی خاطرنشان کرد: از پارلمان‌ها و مجالس کشورهای اسلامی می‌خواهیم تا به طور جدی و قاطع در برابر این تجاوز نامشروع که بر خلاف همه آموزه‌های انسانی، اخلاقی و دینی و سیاسی در حال انجام است بایستند.

وی در پایان درگذشت خواهر رهبر معظم انقلاب و والده رئیس جمهور و همسر آیتالله خاتمی و همسر آیتالله جنتی و پدر آقای امیری از نمایندگان مجلس را به رهبر معظم انقلاب، رئیسجمهور، آقای محمدرضا تابش و دبیر شورای نگهبان و نیز آقای امیری و همه بازماندگان آنها را تسلیت گفت.