به گزارشافکارنیوز،آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در روزهای نخست سال ۹۴ با ابلاغ بخشنامه ای به واحدهای قضایی و دادسراهای سراسر کشور قیمت دیه کامل از ابتدای سال جاری را یک میلیارد و ششصد و پنجاه میلیون ریال اعلام کرد.

در پی اعلام نرخ جدید دیه در سال جاری بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه تصمیم گیری برای حق بیمه سالیانه بیمه اجباری شخص ثالثانواع وسایل نقلیه در سال ۹۴ را آغاز کردند.

کسب اطلاع خبرنگار تسنیم از بیمه مرکزی حکایت از آن دارد که از روز قبل مسئولان ارشد صنعت بیمه درحال رایزنی با شرکت‌های بیمه بودند تا افزایشی در حق بیمه های شخص ثالثدر سال جاری رخ ندهد.

هر چند در جلسه روز قبل رسماً توافقی بین بیمه‌ای ها صورت نگرفت و به همین خاطر بناست در روز جاری هم جلسه دیگری برای تصمیم گیری نهایی در بیمه مرکزی با حضور بیمه‌ها برگزار شود.

تازه ترین خبرهای رسیده به تسنیم بیانگر آن است که در جلسه بیمه مرکزی با بیمه ها توافقی صورت نگرفته و بنا شده بیمه مرکزی تصمیم نهایی را برای حق بیمه های شخص ثالثدر سال ۹۴ بگیرد.

همچنین با خبر شدیم که وزیر اقتصاد نیز در توصیه به بیمه ‌ها تأکید کرده که در سال جاری افزایشی در نرخ های بیمه نداشته باشند و تغییراتی در تخفیف‌های خود اعمال کنند.

برهمین اساس البته بیمه مرکزی تا ساعتی دیگر تصمیم نهایی برای حق بیمه های شخص ثالثدر سال جاری را اعلام خواهد کرد.

در سال ۹۳ درپی افزایش ۳۱.۶ درصدی نرخ دیه از سوی قوة قضاییه، بیمه مرکزی ج. ا.ا بر اساس قوانین و مقررات مربوط، حق بیمه شخص ثالث خودروها را با حداکثر ۲۴ درصد افزایش نسبت به سال قبل تعیین و ابلاغ کرده بود.