روسیه اتهام ارسال سلاح به یمن را رد کرد

به گزارش افکارنیوز، ولادیمیر سافرونکوف معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز گذشته در سخنانی تصریح کرد که مسکو از هواپیماهای مسافربری که اتباع این کشور را از یمن خارج کرده اند برای ارسال تجهیزات نظامی به حوثی ها استفاده نکرده است.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص نگرانی های مربوط به احتمال ارسال کمک توسط روسیه برای حوثی ها در یمن گفت: ما این کار را انجام نمی دهیم.

پیش از این ریاض یاسین وزیر خارجه یمن به اسپاتنیک گفته بود که اطلاعاتی وجود دارد که نشان می دهد هواپیماهای روسی که برای خروج شهروندان این کشور از یمن مورد استفاده قرار گرفته اند، تجهیزات نظامی را به جنگجویان حوثی تحویل داده اند.

وزیر خارجه یمن گفته بود که مقام های یمنی از مسکو می خواهند تا این اطلاعات را شفاف سازی کند. شورای امنیت سازمان ملل روز گذشته به درخواست روسیه نشست مشورتی را برای بررسی اوضاع انسانی در یمن برگزار کرده است. روسیه در این نشست، پیش نویس قطعنامه ای را ارائه کرد که در آن خواستار توقف حملات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به خاک یمن شده بود.

شهروندان غیر نظامی یمن از حملات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان به شدت آسیب دیده اند. پس از درخواست رئیس جمهور یمن در اواخر ماه مارس، عربستان به همراه برخی کشورهای دیگر حملات هوایی علیه یمن را آغاز کرده اند.

یک سازمان حقوقی نیز اعلام کرده که بر اساس آمارهای اولیه تاکنون ۸۵۷ تن از آغاز حملات عربستان به یمن به شهادت رسیده و ۱۲۱۴ تن نیز زخمی شدند.