تقدیر از تیم مذاکره کننده هسته‌ای در جلسه شورا

به گزارشافکارنیوز،احمد حکیمی‌پور در جریان یکصد و چهل و یکمین جلسه شورای شهر تهران که صبح امروز در بوستان جنگلی یاس برگزار شد با اشاره به آماده‌سازی این جنگل در کوتاهترین زمان ممکن، اظهارداشت: این کار در سایه همدلی و همراهی و هماهنگی صورت گرفته است که می‌توانند الگویی برای سایر شهرها و سایر کارها باشد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ۱۷ اسفندماه در جمع مسئولان محیط زیست و شهرداری گفت: مطالب ایشان برای کل کشور و نظام بوده و آماده‌سازی این بوستان می‌تواند الگویی برای سایر شهرها باشد و امیدواریم در این زمینه از تجربیات شهر تهران استفاده شود.

حکیمی‌پور خاطرنشان کرد: ما باید کاری کنیم که کسانی که به دنبال سرمایه‌های ملی هستند دستشان کوتاه و احساس خطر و ناامنی کنند و موقعیت خود را در خطر ببینند.

وی در ادامه از تلاش‌های صورت گرفته از سوی قالیباف و معاونین و شهرداران مناطق ۴ و یک جهت فراهم نمودن و آماده سازی بوستان جنگلی یاس تشکر کرد.

در ادامه جلسه، مجتبی شاکری دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بزرگی در کشور و شهر تهران وجود دارد، گفت: باید این ظرفیت‌های پنهانی را به درستی رصد و در جای خود بکار بگیریم تا شاهد اتفاقات بزرگ باشیم.

وی تصریح کرد: اتفاقی که در آماده‌سازی بوستان جنگلی یاس صورت گرفته است یک افتخار مهم برای شهر تهران محسوب می‌شود که باید از تجربیات آن در کارهای بعدی استفاده شود.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در ادامه با تاکید بر اینکه ظرفیت ولی فقیه ظرفیت بسیار بزرگی است، گفتک باید از این ظرفیت به درستی استفاده شود تا اتفاقات بزرگی شکل بگیرد و ما باید از این ظرفیت در کارهای دیگر و در عرصه بین‌المللی و در منطقه استفاده کنیم.

شاکری ادامه داد: در حالی بوستان جنگلی یاس در کوتاهترین زمان ممکن آماده شد که می‌توان عنوان مدیریت جهادی را بر این بوستان به کار گیریم و قطعاً ما می‌توانیم با مدیریت جهادی و بسیجی‌گونه اقداماتی بزرگتر انجام دهیم.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد: مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورای شهر توجه ویژه‌ای را به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص سیمای شهری داشته باشد و تذکرات ایشان را رعایت کند.

وی در ادامه بافت‌های فرسوده در شهر تهران اشاره کرد و گفت: این بافت‌ها آسیب‌های اجتماعی زیادی را وارد می‌کنند و لکه‌های سیاهی که باید با برنامه‌ریزی و تخصیص بودجه این مشکلات و موانع برطرف شود.

وی در ادامه با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی تیم هسته‌ای و مذاکرات لوزان سوئیس گفت: باید لایه پنهان استکبار را به درستی بشناسیم.

در ادامه یکصد و چهل و یکمین جلسه شورای شهر تهران احمد مسجد جامعی با اشاره به کار ارزشمند شهرداری تهران در اماده سازی بوستان جنگلی یاس گفت: این عمل مصداق همدلی دولت و ملت است.

وی ضمن قدردانی از زحمات قالیباف در مجموعه شهرداری تهران در ایام نوروز جهت آماده‌سازی بوستان جنگلی یاس گفت: با توجه به وجود چنین ظرفیتی در مدیریت شهری که در کوتاهترین زمان ممکن بوستانی به این وسعت را آماده می‌کند قطعاً می‌توانیم از این ظرفیت در طول سال برای کارهای بزرگتر استفاده کنیم.

وی با اشاره به حرکت جهادی شهرداری تهران در آماده‌سازی بوستان جنگلی یاس گفت: باید از این حرکت در سایر کارها نیز استفاده شود.

مسجد جامعی گفت: در این مقطع و در زمان آماده‌سازی بوستان جنگلی یاس، کارهای فوری و فوتی انجام شده است و منبعد باید به ابعاد مختلف بوستان توجه شود ضمن اینکه این نخستین پارک متفاوت در ایران محسوب می‌شود که ارزش بسیاری دارد و باید حفظ شود.

وی ادامه داد: برای حفظ این مجموعه باید تمهیدات لازم در نظر گرفته شود و از نگرش ارگانیک نسبت به گسترش فضا استفاده شود.

در ادامه جلسه محسن سرخو دیگر عضو شورای شهر تهران با اشاره به شعار سال ۹۴ از سوی مقام معظم رهبری گفت: پیشنهاد می‌دهم به ریاست شورای شهر تهران برای همه کمیسیون‌ها زمانی را مشخص و معین کند تا برنامه‌های خود را جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار سال ۹۴ انجام دهند.

وی تصریح کرد: باید چارچوب برنامه‌هایی جهت تحقق سال ۹۴ از سوی شورای شهر مشخص شود تا بتوانیم تا پایان سال این شعار محقق شود.

سرخو در ادامه با اشاره به تلاش های صورت گرفته از سوی تیم مذاکره کننده هسته ای در لوزان سوئیس گفت: ما بعنوان ایرانی افتخار می‌کنیم که برای یک تیم با جسارت، شجاع و پشتکار هستیم.

سرخو با اشاره به تلاش‌های شبانه روز تیم هسته‌ای در مذاکرات لوزان سوئیس گفت: ما شاهد تلاش‌های شبانه روز تیم مذاکره کننده بودیم و در نهایت نیز به یک توافق خوب از لحاظ شکلی و محتوای غرور آفرین رسیدیم.

وی در ادامه با تقدیر از شهرداری تهران و شخص قالیباف درخصوص راه‌اندازی سریع بوستان جنگلی یاس گفت: ابتدای امر از تلاش‌های صورت گرفته از سوی شهردار تهران و معاونین و شهرداران مناطق ۴ و یک تشکر می‌کنم.

وی اظهار امیدواری کرد: شهرداری تهران در سایر کارها نیز با مدیریت شهری اقدامات ویژه‌ای را در شهر انجام دهد و در این زمینه سیستمی را برای اینگونه کارها تعریف کند.

وی در پایان گفت: امیدوارم اینگونه کارها و پروژهها تا این حد متوقف نشوند و در آینده نیز ادامه داشته باشد.