کمبود ۳۰۰۰ مگاواتی برق برای تابستان ۹۴

به گزارشافکارنیوز،غلامرضا خوش خلق در جمع مدیران صنعت برق درباره مهمترین برنامه های مدیریت مصرف برق برای تابستان سال جاری، گفت: کاهش تلفات برق در سطح شبکه تولید، انتقال و توزیع به صورت جدی در دستور کار توانیر قرار گرفته است.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با اشاره به کاهش ۲ درصدی تلفات برق در سال گذشته، تصریح کرد: عمده تلفات شبکه برق غیر فنی بوده و در حوزه مشترکان باید فعالیت گسترده ای در کشور انجام شود.

این مقام مسئول با اعلام اینکه بخش‌های قرائت، بازرسی، نصب کنتور مرجع برای فیدرها و مراکز با تعداد اشتراک بالا و حذف کامل لامپ های پر مصرف از سطح واحدهای تجاری به منظور کاهش تلفات برق و انرژی در صدر اولویت‌های سال جدید قرار گرفته است، اظهار داشت: واگذاری انشعاب به واحدهای مسکونی فاقد شبکه زمین(ارت) ممنوع شده است.

خوش خلق از ابلاغ دستور العمل توقف واگذاری انشعاب به واحدهای مسکونی فاقد شبکه زمین(ارت) در آینده ای نزدیک به ادارات و شرکت‌های برق استانی خبر داد و افزود: استفاده از GIS در روی شبکه های برق می تواند در ارائه خدمات مطلوب، برداشت اطلاعات دقیق و ایمنی شبکه تاثیرگذار باشد.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با اعلام اینکه پیک مصرف برق در سال گذشته حدود ۴۹ هزار مگاوات بوده است، تاکید کرد: این در حالی است که سال گذشته با اجرای برنامه های متعدد حدود یک هزار و ۹۲۲ مگاوات از پیک مصرف برق کاسته شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اجرای طرح های ذخيره عملياتي و تعطيلات تعميراتي نیروگاهها به منظور مدیریت مصرف برق تابستانی، خاطرنشان کرد: براي سالجاري با توجه به كاهش بارندگي ها و تامين ۱۵ درصدي برق كشور از سدها باید حدود ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ مگاوات در مصرف برق کشور صرفهجویی حاصل شود.