تفاهم هسته‌ای بهترین نوید آمریکا در منطقه

به گزارش افکارنیوز، «الیزابت وارن» سناتور دموکرات ایالت «ماساچوست» که مخالف لایحه تحریم‌ها علیه ایران بود، ضمن حمایت از تفاهم هسته‌ای ایران و ۱ + ۵(آمریکا، انگلیس، ‌فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) که در شهر «لوزان» سوئیس حاصل آمد، گفت که این تفاهم، بهترین فرصت برای یک صلح بادوام در خاورمیانه است.

وارن به «هافینگتون‌پست» اعلام کرد: یافتن یک راه‌حل از طریق مذاکره، راه‌حلی که کارساز شود و شامل اعتماد نیست و شامل راستی‌آزمایی از این مطلب می‌شود که ایران به سمت تولید یک سلاح هسته‌ای حرکت نمی‌کند، بهترین نوید ما در منطقه است.

وی ادامه داد: من می‌خواهم ببینم از جزئیات چه چیزی بیرون می‌آید. همانطور که می‌دانید، علائم خوبی در این برهه از زمان وجود دارد مبنی براینکه ممکن است یک راه‌حل از طریق مذاکرات حاصل شود.

وارن ضمن انتقاد از آندسته از منتقدان تفاهم هسته‌ای ایران و ۱ + ۵، به صورت محتاطانه ابراز خوشبینی کرد که هرگونه نقص در تفاهم هسته‌ای تا مهلت ۳۰ ژوئن برای رسیدن به توافق جامع هسته‌ای اصلاح خواهد شد.

این سناتور دموکرات از نمایندگان منتقد کنگره پرسید: جایگزین چیست؟ بهترین اقدام بعدی که در نظر دارید چیست؟

اظهارات این سناتور دموکرات در حالی مطرح شده است که تام کاتن بانی نامه ۴۷ سناتور جمهوریخواه آمریکا به ایران درباره توافق هستهای در مصاحبه با سی ان ان تصریح کرد که تمام تلاش خود را به کار میگیرد تا مانع از حصول توافق نهایی ایران و ۱+۵ شود.