نژادفلاح: اصرار داشتیم درخشان بماند

به گزارش افکارنیوز، محمدحسین نژادفلاح در خصوص استعفای حمید درخشان اظهار داشت: حمید خان شب گذشته به باشگاه آمد و گفت که فکر نمی‌کنم حضور من بتواند به تیم کمک کند. هواداران و باشگاه مهم هستند و امیدوارم پرسپولیس در آینده موفق باشد و او پیشنهاد استعفایش را مطرح کرد.

وی ادامه داد: ما اصرار داشتیم که درخشان در کنار تیم بماند و بازی با النصر را روی نیمکت بنشیند و از او خواهش کردیم. روز گذشته من استعفای او را نپذیرفتم اما دیدم امروز بار دیگر این استعفا را پس از تمرین مطرح کرد. البته این موضوع هم وجود دارد که او دغدغه دارد و به دنبال موفقیت پرسپولیس و علاقمند به این تیم است. من فکر نمی‌کردم امروز پس از تمرین او بار دیگر بحثاستعفایش را مطرح کند اما صبح به من گفت که در محل تمرین حاضر شوم.

قائم‌مقام باشگاه پرسپولیس یادآور شد: او از بزرگان پرسپولیس است و حرمتش بر من بیش از همه لازم است. ما حداقل خواهش کردیم او در بازی با النصر بماند و حالا باید ببینیم تصمیم او چه می‌شود اما حمیدخان اصرار داشت که استعفایش را بپذیریم. درخشان یک پرسپولیسی اصیل است و از من هم اصیل‌تر است. خود او صدای هواداران را می‌شناسد و قرار نیست ما کاسه داغ‌تر از آش شویم.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود برانکو ایوانکوویچ یکی از گزینه‌های پرسپولیس است، تصریح کرد: ما دو گزینه مدنظر داریم و یکی از آنها برانکوست اجازه بدهید در مورد گزینه‌ها صحبت نکنم. شب گذشته باورم نمی‌شد که درخشان بخواهد بحثاستعفایش را مطرح کند. ما هنوز چیزی را قطعی نکرده‌ایم.

نژادفلاح در مورد اینکه آیا قرار است امشب او به دبی برود تا بحثبستن قرارداد با برانکو را قطعی کند، گفت: هنوز با هیچ مربی به توافق قطعی نرسیده‌ایم. اولویت اول ما حمید درخشان است. او اگر بزرگی کند و بماند محکم در کنار او خواهیم ایستاد ولی اگر بخواهد برود خود درخشان هم به ما توصیه کرد زودتر سرمربی را انتخاب کنیم. اگر در جلسه به نتیجه برسیم که هیچ وگرنه از هم اکنون دنبال انتخاب مربی آینده خواهیم بود.

قائم‌مقام باشگاه پرسپولیس یادآور شد: اگر درخشان حضور در دیدار مقابل النصر را نپذیرد حسین عبدی تیم را تمرین خواهد داد زیرا در فاصله ۲ روز نمی‌توانیم سرمربی را انتخاب کنیم. برانکو یکی از گزینه‌های ماست اما در مورد گزینه دیگر اجازه بدهید چیزی نگویم زیرا در این صورت دیگر قدرت چانه‌زنی نخواهیم داشت.

نژادفلاح در مورد اینکه روز گذشته جلسه‌ای بین هدایتی و خادم برگزار شده و قرار است او به جمع هیأت مدیره باشگاه اضافه شود و هزینه‌های باشگاه را بدهد، گفت: هیأت مدیره باشگاه قرار است ترمیم شود. قبل از این هم من پیشنهاد عضویت هدایتی در هیأت مدیره را داده بودم در مورد بقیه افراد هیأت مدیره وزارت ورزش تصمیم می‌گیرد. در این مقطع ضروری است که هدایتی به هیأت مدیره اضافه شود. او تاکنون بیش از ۹۰درصد از هزینه‌های باشگاه را به خواهش من پرداخت کرده است.

وی در مورد اینکه قرار است هدایتی مالک باشگاه شود، گفت: نه بحثمالکیت نیست. این بحثمالکیت در مزایده ۵ اردیبهشت مشخص خواهد شد. اکنون فقط بحثترمیم اعضای هیأت مدیره مطرح است.

نژادفلاح در مورد اینکه گفته می‌شود هدایتی درخواست داشته پرسپولیس را ۵ ساله در اختیارش قرار دهند، گفت: بهتر است این مسائل را از خودش بپرسید.

قائم‌مقام باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه هدایتی با بهنام پیشروی کیش مشکل دارد و آیا با حضور او اسپانسر باشگاه تغییر می‌کند، گفت: هیأت مدیره باید در این زمینه تصمیم بگیرد.

وی در مورد اینکه برانکو گزینه صد در صدی باشگاه پرسپولیس برای سرمربیگری است، گفت: او یکی از گزینه‌های ماست اما من از گزینه‌های دیگر اسم نمی‌برم.

نژادفلاح در مورد اینکه مذاکرات در تهران است یا استانبول، ‌گفت: مهم نیست مذاکرات در کجاست. من اگر امشب پاسخ مثبت را از درخشان بگیرم لحظه‌ای درنگ نمی‌کنم و باید هر چه سریع‌تر در مورد کادر فنی تصمیم بگیرم.

وی در مورد اینکه مشکل پرسپولیس تغییر کادر فنی است، گفت: نه مشکلات پرسپولیس ده‌ها دلیل دارد. یکی از مؤثرترین و تاثیرگذارترین آنها نه درخشان که کادر فنی است. بازیکن باید بازی کند، کادر فنی باید مربیگری‌اش را انجام دهد و مدیر هم باید مدیریت کند. من از موقعی که آمدم اجازه ندادم که باشگاه مشکلات مالی داشته باشد. نه اینکه بدهی‌ها را داده باشم بلکه نگذاشتم مسائل مالی برای تیم حاشیه ایجاد کند.

قائم‌مقام باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه چرا با بازیکنان بی‌انضباط برخورد نمی‌کنید، گفت: ‌منظورتان چه کسانی است،(خبرنگاران گفتند مکانی و صادقیان). اتفاقا در مورد صادقیان از سرمربی تیم حمایت کردیم و با تمام وجود از سرمربی حمایت می‌کنیم. پیام صادقیان را احضار کردیم و رسما از سرمربی عذرخواهی کرد. من برای صادقیان هم حتی وساطت هم نکردم و از درخشان هم خواهش نکردم او را برگرداند بلکه از خوردبین خواستم با سرمربی صحبت کند و در این مورد تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: سوشا مکانی را هم هنوز نپذیرفته‌ایم اگر او را قبول می‌کردیم اکنون سر تمرین می‌آمد اما باید او را احضار کنیم تا وضعیتش مشخص شود. فعلا او نه تمرین می‌آید و نه قرار است به تمرین بیاید. البته مکانی مصاحبه خوبی کرد ومن مصاحبه‌اش را دیدم. او از کادر فنی و بازیکنان و هواداران رسما عذرخواهی کرده است. این مسئله را هم به خوردبین سپردم. قرار بود درخشان قبل از تمرین امروز در مورد مکانی راهکار پیشنهاد بدهد که هنوز پیشنهاد نداده است. در مورد سوشا مکانی، درخشان، خوردبین یا حسین عبدی هر تصمیمی بگیرند قبول می‌کنیم. تصمیم سرمربی و دستیارانش را کاملا در مورد مکانی اجرا خواهیم کرد.

نژادفلاح در مورد اینکه سوشا به سرمربی پرسپولیس بی‌احترامی کرده و با یک مصاحبه بخشیده می‌شود، گفت: حتما حرکت سوشا را محکوم می‌کنم. من این رفتار را نمی‌پسندم. این رفتار زیبنده رفتارهای ایرانی اسلامی ما نیست. اما آنها جوان هستند و جوانی می‌کند و امیدوارم این رفتارها تکرار نشود و یاد بگیرند با رفتار حسنه با سرمربی تیم خود رفتار کنند.

وی در مورد اینکه خواسته‌اش از سرمربی جدید تیمش چیست، گفت: هر بازیکن، مربی یا مدیرعامل دوست دارد تیمش را برای برد به میدان بفرستد. ما علاقمندیم که سرمربی کارش را زودتر شروع کند. او در ۶ بازی که داریم می‌تواند نقاط ضعف را بررسی کند.

وی در مورد اینکه پرسپولیس دیگر به لیگ برتر توجهی ندارد، گفت: نه اینگونه نیست. پرسپولیس هم به لیگ برتر و هم به لیگ آسیا اهمیت می‌دهد. البته در آسیا ما شانس صعود داریم ولی در لیگ برتر کسب سهمیه بسیار سخت و بعید است و فقط باید تلاش کنیم در رده‌های بالای جدول قرار بگیریم.

قائم‌مقام باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه با خصوصی‌سازی باشگاه کادر فنی تغییر نمی‌کند، گفت: یکی از گرفتاری‌هایی که باشگاه پرسپولیس در فصل‌های اخیر داشت این بود که در فصل نقل و انتقالات به موقع شروع به یارگیری و جذب بازیکن نمی‌کردند. اگر ما با استعفای درخشان موافقت کنیم کادر فنی جدیدی که می‌آید فرصت این را دارد که نقاط ضعف وقوت تیم را بررسی کند و بداند که در نقل و انتقالات با جذب بازیکنان مورد نظرش نقاط ضعف را از بین ببرد. مربی که از هم اکنون به پرسپولیس می‌آید می‌تواند برای آینده تصمیم بگیرد. بخش خصوصی هم نمی‌تواند به فوریت کادر فنی انتخاب کند. من ضمن احترامی که برای همه مربیان ایرانی قائلم و با تمام وجود احساس می‌کنم که می‌توانستیم مربی ایرانی انتخاب کنیم اما به دلیل اینکه هر کدام آنها در تیمی مشغول هستند به سراغ گزینه خارجی رفتیم. برخی از آنها در تیم ملی هستند و برخی دیگر در تیم‌های دیگر مشغول هستند. اگر در فصل نقل و انتقالات بودیم مربی ایرانی انتخاب می‌کردم.

وی در مورد اینکه علی دایی اکنون بیکار است و می‌توانند او را انتخاب کنند، ‌گفت: من علی دایی را فوق‌العاده دوست دارم و به او هم احترام می‌گذارم. آقای گل جهان است.

وی در مورد اینکه اما وزارت ورزش در مورد او مخالف است، گفت: وزارت ورزش نظرش را در این مورد به من منتقل نکرده است اما می‌گویم ضمن احترامی که برای دایی قائل هستم برای تصمیمی هم که در گذشته گرفته شده، احترام قائلم و درست نیست که یک مربی که در ابتدای فصل کنار رفته دوباره برگردد. این قشنگ نیست. اگر در فصل نقل و انتقالات بودیم یکی از گزینه‌های من علی دایی بود اما اکنون ۶ هفته به پایان فصل مانده ضمن اینکه خود دایی هم خیلی آنطور که از اخبار دور مطلع هستم تمایل به حضور در پرسپولیس ندارد. اما نمی‌دانم که اگر این پیشنهاد به او می‌شد می‌پذیرفت یا نه اما لطفا اصرار نکنید که گزینه‌های دیگر مربیگیری را بگویم. من گزینه اول مربیگری‌ام را گفتم.

قائم‌مقام باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه برانکو می‌تواند در ۶ بازی چه کاری برای پرسپولیس انجام دهد، گفت: یا شما برانکو را نمی‌شناسید یا سوابقش را نمی‌دانید. من در فصل نقل و انتقالات هم نیستم که ۱۰۰ گزینه مربیگری داشته باشم. ۴-۵ مربی آزاد داریم با این حال اگر ۱۰۰ گزینه مربیگری هم داشتم یکی از اصلی‌ترین آنها برانکو بود.

وی در مورد اینکه قطبی هم گزینه هست یا نه، گفت: اصرار می‌کنید و این درست نیست. من با روحیات قطبی و دنیزلی آشنا هستم. زمانی که آنها سرمربی پرسپولیس بودند من عضو هیأت مدیره باشگاه بودم.

نژادفلاح در مورد اینکه مشکل مالیاتی برانکو چه می‌شود، گفت: خوب است که او برگردد و مالیاتش را بدهد و ما خوشحال می‌شویم.

وی در مورد اینکه چه کسی مالیات را میدهد، پرسپولیس یا برانکو، گفت: بحث مالیات بر روی قراردادش تاثیرگذار است. او باید برگردد و بدهی مالیاتیاش را بدهد و این پول به خزانه دولت برگردد زیرا این پول برای جمهوری اسلامی است و در قراردادش مشخص میشود که این پول چگونه باید پرداخت شود.