استقلال رحمتی را کم دارد!

به گزارش افکارنیوز، مهدی پاشازاده، در مورد شکست ۲ بر یک استقلال مقابل فولاد خوزستان گفت: استقلال در خانه حریف بازی می‌کرد و همین مسئله نشان می‌دهد این تیم کار ساده‌ای نداشته، فولاد خوزستان جزو تیم‌های خوب فوتبال ایران است و این نتیجه نمی‌تواند خیلی بد باشد.

وی در رابطه با فاصله هفت امتیازی استقلال تا صدر جدول و اینکه این تیم در شش هفته پایانی شانس قهرمانی دارد، گفت: هفت امتیاز و در پیش بودن شش هفته فاصله خیلی زیادی نیست در فوتبال اتفاقات زیادی می‌افتد و در این وضعیت ممکن است استقلال بتواند به موفقیت برسد.

مدافع سابق استقلال و تیم ملی فوتبال ایران در رابطه با اینکه آیا عملکرد استقلال در فصل جاری راضی‌کننده بوده است، خاطرنشان کرد: در رابطه با اینکه بخواهیم موضوعی را راضی‌کننده قلمداد کنیم باید شرایطی وجود داشته باشد که یک تیم بتواند بدون مشکل کارهای خود را پیش ببرد.

پاشازاده یادآور شد: استقلال در طول فصل از مشکل مالی رنج می‌برده و مشکلات دیگری هم در تیم وجود داشته است. در این شرایط کار کردن بسیار سخت است البته انتظارات از استقلال بالاتر بود. این تیم در ابتدای فصل و در چند هفته گذشته عملکرد خوبی داشت ولی گاهی دچار لغزش‌هایی می‌شود که این هم در فوتبال دنیا طبیعی است.

وی افزود: مهمترین مسئله‌ای که امسال به استقلال ضربه زد جام جهانی و مصدومیت بازیکنان استقلال بود. رفت و آمد بازیکنان ملی‌پوش استقلال اجازه نداد هماهنگی لازم بین بازیکنان این تیم به وجود بیاید.

پیشکسوت استقلال در رابطه با انتقاداتی که به عملکرد محسن فروزان می‌شود خاطرنشان کرد: زمانی که بازیکنی مثل سیدمهدی رحمتی از استقلال می‌رود هرکسی که جایگزین او شود مورد مقایسه قرار می‌گیرد و همین مسئله کار را سخت می‌کند. رحمتی سال قبل در دیدار مقابل فولاد یک تنه تیم را برنده کرد و بسیاری از مسابقات را یک تنه برای تیم درآورد به همین خاطر خبرنگاران و مردم دست به مقایسه رحمتی و فروزان می‌زنند و همین کار را مشکل می‌کند البته فروزان هم بازیکن خوبی است. بنده اعتقاد دارم بزرگترین مشکل استقلال در فصل جاری مصدومیت بازیکنان این تیم و رفت و آمدهای بازیکنان به تیم ملی و عدم هماهنگی آنها است.

پاشازاده در پاسخ به این سؤال که امیر قلعه‌نویی روز گذشته به بازیکنان انتقادات شدیدی را وارد کرد و خیلی‌ها اعتقاد دارند این مسئله باعثبه وجود آمدن استرس در بازیکنان می‌شود، گفت: این مسائل در فوتبال عادی است وقتی یک بازیکن ۴ نفر را دریبل می‌زند و یک بازیکن کوتاه قد بین بازیکنانی مثل امیرحسین صادقی و حنیف عمران‌زاده ضربه سر می‌زند اگر سرمربی انتقادی کند و بازیکنان را با لحن تند مورد خطاب قرار دهد چیز خیلی عجیبی نیست. وقتی الکس فرگوسن با کفش به سر دیوید بکام می‌زند این صحبت‌ها خیلی استرس به وجود نمی‌آورد البته کار فرگوسن مورد تأئید ما نبود، ‌اگر بازیکنی با این حرف‌ها ناراحت می‌شود بهتر است از فوتبال برود.

وی افزود: ‌ البته همچنان اعتقاد دارم استقلال می‌تواند سهمیه آسیایی را به دست بیاورد و حتی به مقام قهرمانی برسد. استقلال پتانسیل رسیدن به قهرمانی را دارد و اگر هم این اتفاق نیفتاد مشکل خاصی به وجود نمی‌آید. چه ایرادی دارد استقلال یک فصل هم در رده سوم قرار بگیرد.

پاشازاده در مورد عملکرد تیم ملی امید ایران در مرحله اول مقدماتی المپیک و اینکه خیلیها به این شرایط انتقاد میکنند اظهار داشت: افرادی که فوتبال بازی کردند میدانند وقتی یک تیم سه ماه مانده به شروع مسابقات در بلاتکلیفی است کار بسیار دشوار میشود. تیم ملی امید برای رسیدن به موفقیت نیاز به انسجام فراوان دارد. در این دوره بازیکنان بسیار با کیفیت و تأثیرگذاری در تیم امید هستند باید به کادر فنی تیم ملی امید فرصت دهیم با توجه به تجربه بینالمللی کم تیم امید با تیمهای این مرحله توانست به این تیم تجربه بیشتری بدهد با شرایطی که به وجود آمده امیدواریم در آینده فرصت برگزاری بازیهای تدارکاتی بیشتر به وجود بیاید و تیم برای مرحله بعد آمادهتر شود.