به گزارش اداره كل روابط عمومي وزارت رفاه و تامين اجتماعي به نقل از فارس ،احمد اسفندياري با اشاره به برنامههاي آينده سازمان بهزيستي در حمايت از مددجويان و جامعه هدف اظهار داشت: فراهم كردن بستر توانمندسازي و افزايش امكانات توانبخشي از جمله برنامههاي اين سازمان است.
وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی در تلاش است برای خدمت به جامعه هدف خود، به مددکاران نیز توجه ویژه‌ای داشته باشد به طوری که پیگیری قرار گرفتن شغل مددکاری جزء مشاغل سخت از این جمله است.
اسفندیاری در پاسخ به این پرسش که چرا سازمان بهزیستی به جای مددکاران اجتماعی از روانشناسان در سازمان استفاده می‌کند، بیان داشت: متأسفانه سازمان در خصوص نیروی حرفه‌ای مددکاران با مشکل روبرو است و به همین خاطر سازمان بهزیستی برای جبران کمبود نیرو از روانشناسان استفاده می‌کند.
سرپرست سازمان بهزیستی کشوراضافه کرد: دولت دهم درلایحه برنامه پنجم نگاه خاصی به حوزه‌های اجتماعی داشته است ضمن اینکه دراین برنامه اعتبارات خوبی برای نهادهای حمایتی در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره اینکه سازمان بهزیستی به هیچ وجه کوتاهی مدیران و مسئولان سازمان را قبول ندارد، گفت: در حال حاضر نظارت کاملی بر ادارات و مراکز طرف قرار داد با سازمان است و در صورت هر گونه کوتاهی از سوی مدیران با آنها برخورد می‌شود.
اسفندیاری ازهمکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی درزمینه اجرای برنامه‌های سازمان بهزیستی تقدیر کرد و افزود: یکی ازدغدغه‌های سازمان بهزیستی تأمین مسکن برای جامعه هدف این سازمان است ضمن اینکه دولت در تلاش است تا سه سال آینده مشکل مددجویان و معلولان را در این زمینه برطرف کند.