چه چیزی پرستیژ استقلال را پایین آورد؟

به گزارش افکارنیوز، حسن روشن در خصوص بازی استقلال برابر ذوب آهن اظهار داشت: «اگر تهران بودم بازی را نمی دیدم اما چون شمال بودم، بازی را دیدم. بازی بدی نبود. البته ذوب آهن در این دیدار بهتر از استقلال ظاهر شد. آن ها تیم با برنامه ای در زمین بودند در حالی که استقلال در این دیدار سردر گم بود.»



وی افزود: «آقای قلعه نویی بعد از بازی با پرسپولیس در فصل جاری، قول داد هم در حذفی و هم در لیگ برتر تیم را قهرمان می کند. همان موقع گفتم اگر قلعه نویی چنین کاری انجام دهد، از وی عذرخواهی می کنم و پوزش می طلبم.»





این پیشکسوت استقلال در خصوص علل ناکامی استقلال گفت: «از روز اول هم ما گفتیم استقلال در این فصل به جایی نمی رسد. الان هم که به این روز افتاده نمی خواهیم سر و صدا کنیم و بگوییم چون در این وضعیت گرفتار شده، یقه آقایان را بچسبیم. روزی که آقای احمدی مقدم بزرگداشت برای مرحوم مظلومی برگزار کرد، استقلال از ۷ بازی ابتدایی لیگ ۶ مسابقه را با پیروزی به پایان رسانده بود و در صدر جدول قرار داشت. اما متاسفانه تیم در آن مراسم شرکت نکرد و به محل تمرین رفته بود. این در شرایطی که اولا وظیفه آقای احمدی مقدم نبود که برای مرحوم مظلومی بزرگداشت برگزار کند، دوما حالا که این مراسم برگزار شده بود حداقل تیم باید این حرمت را قائل می شد و در این مراسم حضور می یافت. همان روز من به آقای افشارزاده گفتم کاش دستور می دادید که تمرین را یک ساعت عقب یا جلو می بردند تا اعضای تیم و کادر فنی هم در مراسم شرکت می کردند. افشارزاده هم گفت که آقای قلعه نوئی گفته بعدا می آییم. همان جا بود که من به آقای افشارزاده گفتم استقلال امسال به هیچ جایگاهی دست پیدا نمی کند. آنها هم خندیدند.»



روشن در ادامه تاکید کرد: «در هفته هفتم بازی ها که استقلال ۶ برد داشت و با ۱۸ امتیاز صدر جدول بود گفتم این تیم قهرمان نمی شود، الان هم می گویم این تیم قهرمان بشو نیست. استقلال ضعف های زیادی دارد که تا رفع نشود خبری از قهرمانی این تیم نیست.»



وی همچنین گفت: «بعد از بازی پرسپولیس بنده و آقای کاشانی در تلویزیون بودیم و آقای قلعه نویی هم روی خط آمدند و از صحبت های من گله کردند و در همان برنامه قول دادند که من هم جام حذفی را می گیرم و در لیگ تیم را قهرمان می کنم. من هم همانجا در برنامه زنده تلویزیونی به وی گفتم که اگر این اتفاق رخ دهد من در همین تلویزیون از شما عذرخواهی می کنم. بالاخره ما که بقالی نداشته ایم و عمر خود را در این فوتبال گذرانده ایم. الان که تیم در روند شکست و ناکامی قرار دارد اما دیگر نمی خواهم نمک روی زخم تیم بپاشم. الان خیلی ها هستند که دوست دارند استقلال به پیسی بیفتند اما من همان روز که تیم در صدر جدول بود به آقایان گفتم که با این وضع به هیچ جا نمی رسید.»



روشن با انتقاد از عملکرد کرار در زمین اعلام کرد: «کرار بدترین بازی را در زمین داشت. او پرستیژ باشگاه استقلال را پایین می آورد. اما متاسفانه باشگاه استقلال به هر شکل ممکن ناز او را می خرد تا این بازیکن در زمین بازی کند. در زمین هم نه بازی خوب از او می بینیم و نه اخلاق درست. او اصلا در اندازه باشگاه استقلال نیست. این بازیکن که بسیار بی تربیت و بی ادب است، را باید نه تنها از استقلال بلکه از بازی در تمامی باشگاه های ایران اخراج کنند.»



وی در خصوص اینکه مشکل استقلال کجاست پاسخ داد: «مشکل یکی دوتا نیست. شما همین رقابت روز گذشته را نگاه کنید. نشاطی که در میان بازیکنان ذوب آهن و نیمکت این تیم وجود داشت در نیمکت استقلال نبود. تیم هایی که الان مدعی شدند و حرف برای گفتند دارند اکثرا از بازیکنانی بهره می برند که از آکادمی خود این تیم ها بالا آمده اند. اما استقلال در این زمینه دچار ضعف است. استقلال تیم خوبی دارد اما هیچ یک از آنها بازیکن استقلال نیستند و اینجا را خانواده خود نمی دانند. امروز به حال استقلال باید گریه کرد.»



روشن در برابر این پرسش که چرا بازیکنانی که نیم فصل به استقلال آمده اند کم تر به بازی گرفته می شوند، گفت: «در همه جای دنیا نیم فصل را برای جابه جایی بازیکنان مصدوم و… می گذارند اما در این جا بر عکس است. از این اتفاق هم دو چیز ثابت می شود اول این که در انتخاب بازیکنان خود در اول فصل اشتباه داشته اند که در نیم فصل آن ها را به تیم دیگری دادند. دوم این که باز هم در انتخاب بازیکنان خود در نیم فصل دوم اشتباه کردند که الان به آن ها بازی نمی دهند. البته الان دیگر این نقل و انتقالات بیشتر برای زد و بندها انجام می گیرد نه برای تقویت تیمی که اگر هدف تقویت تیمی بود، الان همین بازیکنان به تیم شان کمک می کردند و به بازی گرفته می شدند.»



روشن با تاکید بر اینکه کار قلعه نویی در استقلال به پایان رسیده است گفت: «برای اینکه طرفندهایی که در این چند سال گذشته وجود داشت و زده می شد، دیگر الان کارایی ندارد. آقایان تازه الان به این نتیجه رسیدند که باید روی جوان ها حساب باز کرد. البته مشکل ساخت بازیکن فقط مختص استقلال نیست و پرسپولیس هم از این قضیه رنج می برد. اگر ۶ سال پیش که ما فریاد می زدیم باید بازیکن سازی کنیم کسی حرف ما را گوش می داد، امروز می توانستیم ۱۰ بازیکن مانند یعقوب کریمی داشته باشیم. قول های کاذب به بازیکنان داده شد که بیایید و بیش از سقف قرارداد به شما پول خواهیم داد. اما نه تنها این پول یواشکی را نتوانستند به بازیکنان دهند بلکه در همان یک میلیارد قرارداد اصلی هم مانده اند. کادر فنی استقلال هم دیگر چیزی در بساط ندارد که بخواهد رو کند و هر چه داشته تا حالا رو کرده است. اما باید گفت هر چیزی و هر کسی یک تاریخ مصرفی دارد که تاریخ مصرف این آقایان هم تمام شده است.»



روشن اما به کسب سهمیه امیدوار است: «به نظر من با این وضع سهمیه آسیایی کسب نکنیم بهتر است. الان نارضایتی داخلی هم در تیم غوغا می کند. به غیر از مسائل فنی، به دلیل دروغ هایی که به بازیکنان گفته شده و تعهداتی که عمل نشده، بازیکنان به شدت از وضع موجود ناراضی هستند. اما من فکر می کنم شاید به عنوان تیم چهارم بتواند سهمیه کسب کند.»



وی درباره برخی گمانه زنی ها مبنی بر اینکه منصوریان از سال آینده هدایت استقلال را بر عهده خواهد گرفت افزود: هر کس سرمربیگری استقلال را به منصوریان پیشنهاد کند، دشمن اوست زیرا منصوریان امروز هدایت باشگاهی را بر عهده گرفته که حساب و کتاب دارد و پول بازیکنانش را سر موقع پرداخت می کند. منصوریان چرا باید جایی بیاید که مدیرعامل آن یک چیز می گوید و مربی اش یک چیز دیگر.