اگر منصوریان به استقلال برود من هم می روم

در هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا نمایندگان ایرانی به جز الهلال یکی پس از دیگری توانستند نمایندگان عربستان را در ایران و خاک خودشان شکست دهند.

به زعم ادعای علیرضا بیرانوند این مساله که از سوی نفت تهران و پرسپولیس رخ داد حسابی توانست جواب دندان‌شکنی به حرمت‌شکنی اخیر صورت گرفته توسط عرب‌ها بدهد و مزه آن به خصوص در آزادی و با حضور یکصد هزار هوادار دوچندان بود.

* از برد خوب و پر گل خودتان برابر الشباب شروع کنیم. بازی چطور بود؟

- یک برد خوب بود و توانستیم امتیاز خیلی خوبی از این بازی به دست بیاوریم. ما برای باقی ماندن در کورس به این ۳ امتیاز احتیاج داشتیم که خدا را شکر به آن رسیدیم. با این حال و در این مقطع آسیا برای ما تمام شد و الان همه فکر و ذکر ما بازی مقابل فولاد خوزستان است. هرچند برای فولاد که نتوانست مقابل الهلال خوب نتیجه بگیرد و بازی را واگذار کرد ناراحت هستم اما در این مسابقه ما برد می‌خواهیم و به نظر من اگر این بازی را ببریم ۶۰ تا ۷۰ درصد با توجه به اختلافی که از بالا با دیگر تیم‌ها داریم به قهرمانی نزدیک‌تر خواهیم شد.

* با این حال فکر کنم شرایط شما در این بازی به مساعدی فولادی‌ها نباشد؟ ‌

- چطور؟

* فولادی‌ها مثل شما به زیارت خانه خدا نرفتند و بعد از بازی یکسره به ایران آمدند. این یعنی استراحت بدنی آنها و آمادگی بیشترشان در این بازی مهم و سرنوشت‌ساز؟

- حرف شما درست است اما قبل از این مسابقه برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته بود. با توجه به اینکه شاید دیگر قسمت نشود تا بتوانیم به زیارت خانه خدا برویم علی‌آقا صلاح دیدند حتما بعد از بازی این اتفاق بیفتد. برای خود من که خیلی آرزوی آن را داشتم سعادتی بود و این زیارت توانست از نظر روحی – روانی تیم را با توجه به بردی که به دست آورد در شرایط خوبی قرار دهد. با این حال ما بعد از بازی در فاصله سفر تا مکه ریکاوری خودمان را از همانجا آغاز کردیم. با این حال فشردگی این مسابقه باعثشد تا از جمعه علی آقا دو ساعت قبل از شروع تمرینات چند ماساژور را بیاورند تا بچه‌ها از نظر بدنی شرایط بهتری پیدا کنند.


* با این حال با اختلافی که به وجود آمده به نظر می‌رسد قهرمانی شما دور از ذهن نباشد؟ ‌

- مهمترین بازی هفته را استقلال و ذوب‌آهن شروع کردند که خدا را شکر به تساوی رسید. ما خودمان با ذوب‌آهن بازی داریم که با شناختی که از یحیی گل‌محمدی دارم یکی از مدعیان اصلی سهمیه است. شک نکنید اگر این دو بازی آینده را ببریم می‌توانیم خودمان را چند هفته زودتر برای گرفتن جشن قهرمانی در تهران آماده کنیم.


* بعد از شما که مقابل عربستانی‌ها نتایج خوبی در آسیا گرفتید پرسپولیس هم در تهران روند شما را ادامه داد و صدرنشین باقی ماند؟

- باور نمی‌کنید چقدر از برد پرسپولیس برابر النصر عربستان آن هم مقابل آن همه هوادار خوشحال شدم. مخصوصا به خاطر حرکتی که طارمی انجام داد و حرکت زشت آنها را در عربستان با حرکت سر بریدن جبران کرد. واقعا چنین بردی با این همه حمایت و بعد از آن ماجرایی که در عربستان بابت چند زائر نوجوان ما به وجود آمد ارزش دوچندانی دارد.

* اما این حرکت طارمی حاشیه‌ساز شد و تعابیر مختلفی بابت آن به وجود آمد؟

- آخر چرا باید حاشیه‌ساز شود. این کاری بود که خود عربستانی‌ها بعد از پیروزی برابر پرسپولیس در خانه خودشان انجام دادند و به قولی کاری که عوض دارد گله ندارد. با این حال قطعا تیم‌های ما در عربستان از این به بعد مشکل خواهند داشت و اگر اشتباه نکنم از همین حالا و با اجازه نشستن ندادن به یک پرواز ایرانی که از اصفهان به عربستان رفته بود این کار را شروع کرده‌اند. باور کنید تیم‌های ما دیگر در عربستان مشکل خواهند داشت و چه بسا کار به زد و خورد بینجامد. کاش فولاد هم می‌برد تا این جشن پرفروغ‌تر می‌شد.



* قطعا با این ترافیک ذهنی که بابت بازی‌های مهم در لیگ و آسیا دارید پیگیر روند کاری کی‌روش هم بوده ای؟

- بله هستم و واقعا متوجه برخی مسایل نمی‌شوم. هر روز یک مصاحبه از دبیر یا رییس فدراسیون که معلوم نیست چه چیزی را دنبال می‌کنند. حتی در مصاحبه ای آقای کفاشیان گفته بود اگر کی‌روش بخواهد برود ما زرنگ‌تر از این حرف‌ها هستیم. واقعا بحثکی‌روش بحثزرنگ‌بازی است و او که ایران را دوست دارد و طرفداران زیادی دارد چه زرنگ‌بازی‌ای می‌خواهد در بیاورد. من مطمئن هستم کی‌روش دوست دارد در ایران بماند و گلایه‌های او بابت برخی سیاست‌هایی است که دارد و اجرا نمی‌شود.

*به هر حال ظاهرا ماندنش قطعی شده…

- نمی‌دانم چه اتفاقی خواهد افتاد اما هر چه هست این کار در این مقطع درست نبود. اولا هر کسی قرار بود جای او بیاید باید خیلی بزرگ‌تر از او باشد چون ملی‌پوشان به کار با یک مربی بزرگ عادت کرده‌اند. در مرحله بعد اگر یک مربی بزرگ هم بر فرض که بیاوریم دوباره چند سال طول می‌کشد تا او با فوتبال ایران آشنا شود. پس حفظ کی روش بهترین تصمیمی بود که گرفته شد.



* با این حال مباحثمطرح شده علیه او از جمله بحثدلالی مساله‌ای نیست که به راحتی بتوان از آن عبور کرد؟

- من نمی‌توانم تصور کنم یک چنین چیزی وجود داشته باشد. واقعا کی‌روش که سالی چندین میلیارد از فوتبال ایران می‌گیرد چرا باید این‌کار را بکند و چرا باید این مساله به این راحتی رسانه‌ای شود. به‌نظر من یکسری مسایل دست به دست هم داده تا با این مربی بازی کنند. اتفاقی که علاوه بر پایین آوردن شخصیت فوتبال ما برای این مربی بزرگ هم خوب نیست. مثلا وقتی برای بازی با شیلی می‌رفتیم چرا از چند روز قبل نباید مشکل مالیاتی این مربی را حل می‌کردند تا در فرودگاه اینقدر اذیت نشود. حالا اگر هم نمی‌دانستند چرا تا وقتی برگردیم این مساله حل نشد تا دوباره در فرودگاه این همه اذیت نشود. به نظر من می‌خواهند کی‌روش را اذیت کنند.



* از این حرف‌ها بگذریم لابد شنیده‌ای بنرهای روزشمار برای آمدن منصوریان به استقلال استارت زدند؟

- بله اما فکر نکنم این اتفاق بیفتد. علی‌آقا با نفت تهران قرارداد دو ساله دارد و بعید می‌دانم که بخواهد بابت این حرف‌ها و در حالی‌که در مسیر خوبی قرار دارد تمرکزش را برهم بزند. شک نکنید اگر علی منصوریان بماند همه بچه‌ها در این تیم خواهند ماند و ما می‌توانیم با جذب یکی، دو بازیکن خوب سال آینده هم یکی از مدعیان اصلی قهرمانی باشیم.

* و اگر توافقی صورت بگیرد و منصوریان از نفت برود تو سر حرفت هستی؟ ‌

- کدام حرف؟


اینکه گفته بودی دوست داری با منصوریان درون دروازه استقلال بایستی؟

- من هم مثل علی آقا قرارداد دو ساله با نفت دارم اما اگر ایشان برود باید کار خودش را بکند.

* یعنی چی؟

- یعنی اینکه منصوریان برود ما هم به حرفمان عمل خواهیم کرد و با او خواهم رفت.