زلزله سرخ به قلعه آبی رسید

به گزارش افکارنیوز، تیمی که در آسیا توانسته فراتر از انتظار نتیجه بگیرد حالا با روحیه و انگیزه بالا بعد از شکست دادن النصر امیدوار است نوار ناکامی‌هایش در لیگ ‌برتر را پاره و با کادرفنی جدید روزهای نویی را آغاز کند. برانکو هنوز نقشی در پرسپولیس در دست نگرفته چون قرار است از فردا حضور دائمی در تمرینات داشته باشد اما دستیاران او بعد از برتری مقابل النصر زمام امور را در دست گرفتند تا شاید با حضورشان تغییر و شوک مثبتی به تیم وارد کنند.

پرسپولیس مقابل النصر نشان داد اگر اراده کند می‌تواند نمایش در خور توجهی داشته باشد اما بزرگ‌ترین ضعف این تیم بی‌انگیزگی در رقابت‌های داخلی است، ضعفی که لطمات جبران‌ناپذیری بر پیکره سرخپوشان وارد و باعثشد تا حمید درخشان عطای کار را به لقایش بسپارد. بازگشت نفراتی همچون محسن بنگر و محمد نوری به جمع سرخپوشان بعد از محرومیت مقابل النصر مسلماً دست مربیان را بازتر خواهد کرد، گرچه خبر خوب، رسیدن به آمادگی مطلوب گابریل برزیلی است که طراوت خاصی به خط میانی این تیم بخشید. استقلال خوزستان میزبان بازی امروز هم برای فرار از گرداب سقوط نیاز مبرم به ۳ امتیاز دارد تا بلکه فاصله‌‌اش با تیم‌های فانوس به‌دست را بیشتر کند.

عبدا… ویسی که اصلاً فکرش را نمی‌کرد امسال هم مثل پارسال برای بقا دست و پا بزند حالا چشم به تجربه بازیکنانی همچون سیدصالحی، بائو و مهدوی دوخته تا تلفیق تجربه آنها با انگیزه جوانانش بتواند این تیم را از بحران خارج کند. استقلالی‌ها همواره در جدال با تیم‌های بزرگ از انگیزه خاصی برخوردارند به همین خاطر به نظر می‌رسد این تیم هم روی برتری مقابل پرسپولیس حساب خاصی بازکرده تا مثل تمام بحران‌زده‌های لیگ از این شرایط فاصله بگیرد. البته تیم ویسی هم با ضعف‌های عمده‌ای در ساختار تدافعی‌‌اش روبه‌رو است و اگر چاره‌ای برای ترمیم آن نیندیشد مسلماً مقابل مهاجمان پرسپولیس به مشکل خواهد خورد.

سیدمهدی سید صالحی را باید چهره اصلی استقلال در بازی امروز نامید، مهاجمی که خود سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس را در کارنامه دارد و به خوبی از جو حاکم بر این تیم اطلاع دارد. سیدصالحی اگر برخلاف بازی‌های قبلی قدر موقعیت‌های خلق شده را بداند می‌تواند امیدواری نزد طرفداران تیمش برای کسب ۳ امتیاز سرنوشت‌ساز را بیشتر کند.

در جمع پرسپوليسيها هم ميتوان از مهدي طارمي مهاجم جوان اين تيم به عنوان چهره كليدي ياد كرد، بازيكني كه با چيپ استثنايياش در بازي مقابل النصر اعتماد به نفس بالاي خود را به رخ كشيد تا اين تيم در يك قدمي صعود از مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا قرار بگيرد اميدوار است در ليگ برتر هم زمينه صعود تيم را فراهم كند.