به گزارشافکارنیوز،ودرز شاهمرادی افزود: فضاهای آموزشی در همه زندان های کشور برای تشکیل کلاس درس در نظر گرفته شده است و معلمان با اعزام به این مراکز، زندانیان را در همه پایه های تحصیلی آموزش خواهند داد.

وی اضافه کرد: به زندانیان کتاب های ویژه خودآموز داده می شود تا بتوانند با مطالعه آنها امتحانات هر نیم سال تحصیلی را پشت سر بگذرانند.

شاهمرادی با بیان اینکه شرط سنی برای ادامه تحصیل در زندان ها وجود ندارد و این امکان شامل همه افراد لازم التعلیم زیر ۲۰ سال و نیز افراد بالای ۲۰ سال خواهد شد، گفت: مدارک تحصیلی که به زندانیان داده می شود مطابق مدرک رسمی آموزش و پرورش است.

مدیر مدارس آموزش از راه دور آموزش و پرورش افزود: افرادی که به علت معلولیت جسمی یا دوری از مدارس در مناطق روستایی امکان تحصیل ندارند می توانند با یک بار حضور در مدارس آموزش از راه دور و ثبت نام به صورت غیرحضوری، ادامه تحصیل دهند.

فعالیت ۱۷۵۷ مدرسه آموزش از راه دور

وی به فعالیت ۱۷۵۷ مدرسه آموزش از راه دور اشاره کرد و گفت: ۲۰ هزار نفر در این مدارس تحت پوشش آموزش از راه دور هستند که ۹۵ درصد آنها بالای ۲۰ سال دارند.

شاهمردای گفت: در هر منطقه از آموزش و پرورش یک مدرسه پسرانه و یک مدرسه دخترانه برای آموزش از راه دور تأسیس شده است و افراد لازم التعلیم زیر ۱۸ سال به صورت رایگان و افراد بالای ۱۸ سال با شهریه کم، می توانند در این مدارس ادامه تحصیل دهند.

مدیر مدارس آموزش از راه دور آموزش و پرورش افزود : در روش آموزش از راه دور کلاس های درس به صورت حضوری و غیرحضوری خواهد بود وکتاب های درسی آموزش از راه دور به گونه ای است هر کسی می تواند بدون حضور معلم آموزش ببیند و فقط برای هر فرد ۶ ساعت کلاس رفع اشکال در طول هر نیم سال تحصیلی برگزار خواهد شد.