به گزارشافکارنیوز،راه ‌اندازی این پایگاه در زیر پل حافظ مراحل پایانی خود را طی می‌کند و حدود ۱۰ روز آینده به طور رسمی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

با راه‌اندازی این پایگاه، مردم می‌توانند گزارش های خود را از تخلف واحدهای صنفی پاساژ علاءالدین به بازرس سازمان صنعت، معدن و تجارت مستقر در پایگاه ارائه کنند.

در صورتی بازرس سازمان صنعت، معدن و تجارت، تخلف را احراز کند، گزارش خود را به رئیس شعبه سیار تعزیرات می‌دهد تا در اسرع وقت برای واحد صنفی متخلف رای صادر شود.

قرار است، پایگاه مشترک تعزیرات در فرودگاه مهرآباد، فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و ایستگاه راه‌آهن نیز مستقر شود؛ در همین ارتباط اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران از مسئولان فرودگاه‌های یاد شده و ایستگاه راه‌آهن خواسته، مکانی برای استقرار پایگاه تعزیرات اختصاص دهند.

هم اکنون شش پایگاه گشت مشترک تعزیرات در سطح شهر تهران شامل میدان امام حسین(ع)، میدان شوش، میدان میوه و تره‌بار مرکزی، میدان تجریش، نازی‌آباد و میدان شهدا مستقر است.

در این پایگاهها رئیس شعبه سیار تعزیرات، بازرس سازمان صنعت، معدن و تجارت و در صورت نیاز بازرسان اداره دامپزشکی و بهداشت مستقر هستند.