اظهارات متناقض شهرداری و مصلی تهران

به گزارشافکارنیوز،روز گذشته محمد باقر قالیباف شهردار تهران در جمع خبرنگاران گفت: مصلی تهران یکی از پروژه های نیمه تمام شهر تهران است که قریب به ۳۰ سال است که این پروژه باقی مانده است. بر این اساس با رهنمود ها و دستورات مقام معظم رهبری و بر اساس کاری که در برنامه سال ۹۴ پیش بینی شده است، در شهرداری تهران درگیر مصلی تهران نیز خواهیم شد.

قالیباف همچنین ادامه داد: مصلی تهران بخشی از تپه های عباس آباد است که کار آن نهایی شده و یکی از بزرگ ترین مراکز فرهنگی و مذهبی ما محسوب می شود. از این رو بنا داریم کار مصلی را در حوزه کارهای عمرانی دست بگیریم و آنجا را هم به اتمام برسانیم.

بعد از انتشار این خبر مصلای امام خمینی(ره) طی این اطلاعیه(الف. م ۹۴/۱۱۴۶)، صحبت‌های شهردار محترم تهران جناب آقای دکتر قالیباف را خلاف اخلاق حرفه‌ای دانسته و هر گونه توافق با شهرداری تهران جهت تکمیل پروژه مصلی را تکذیب می‌نماید.

کندی عملیات عمرانی بخشی از پروژه مصلی، علاوه بر عدم تخصیص به موقع اعتبارات، عدم همکاری برخی از سازمان های مرتبط از جمله شهرداری تهران می‌باشد.

لازم به ذکر است طی توافق صورت گرفته، شهرداری تهران وظایفی را در رابطه با انجام زیرساخت‌ها و مسائل جانبی جهت تسریع در روند عملیات ساخت مصلی به عهده داشته که تاکنون اقدام شایسته‌ای از سوی شهرداری صورت نپذیرفته است و امید است شهردار محترم با توجه به قبول تعهدات، در اسرع وقت به وظایف پیش‌رو به طور جدی وارد شده و اقدام نماید.

در پایان یادآور میشود مصلای امام خمینی (ره) همزمان طی عملیات ساخت، با برگزاری مراسمهای متعدد عبادی، فرهنگی، علمی و ... از بخشهای تکمیل شده بهرهبرداری لازم را نموده و در طول سال میزبان میلیونها نفر از امت حزبالله در این مجموعه میباشد.