آیا رئیس جمهور دستور ابقای کی‌روش را داد؟

به گزارش افکارنیوز، دکتر احمدی در این باره گفت: موضع وزارت ورزش همچون گذشته دخالت نکردن در امور باشگاه‌ها و همچنین فدراسیون فوتبال است.

وزارت ورزش دخالتی در حضور و رفتن کی‌روش ندارد

موضع ما همانی بود که هست. من نمی‌ دانم در این دو ماه اخیر چه کسی به این شایعات دامن زده است که وزارت ورزش باید در خصوص ماندن یا رفتن کی‌روش تصمیم گیری کند. اما برای اینکه شائبه ای مطرح نباشد من می‌ گویم که از صفر تا صد این تصمیم گیری به فدراسیون فوتبال برمی گردد. اگر هم وزارت ورزش نماینده ای در جلسه تصمیم گیری کادرفنی تیم‌ملی و مسوولین فدراسیون قرار داده است، تاکیدی بر این نکته است که ما دخالتی در این موضوع نداریم.

قرارداد کی‌روش در فدراسیون رسمی می‌شود

البته وزارت ورزش از هر تصمیمی که فدراسیون بگیرد، حمایت خواهد کرد. یعنی اگر آنها بگویند کی‌روش بماند، ما حمایت می‌ کنیم و اگر تصمیم دیگری بگیرند باز هم وزارت ورزش حمایت خواهد کرد. جو پرشایعه و خاصی پیرامون انتخاب سرمربی تیم‌ملی وجود دارد اما من صراحتا تاکید می‌ کنم که وزارت ورزش در این تصمیم گیری بی طرف است و فدراسیون فوتبال باید قرارداد کی‌روش را نهایی کند.

رئیس جمهور هیچ درخواستی از وزارت ورزش نکرد

دکتر احمدی در پاسخ به این سوال که آیا رئیس جمهور از وزارت ورزش خواسته که برای تمدید قرارداد کی‌روش در این مساله دخالت کند، پاسخ داد که؛ من نمی‌دانم منابع این شایعات چه کسانی هستند. اما یک جو رسانه ای در رابطه با این موضوع درست شده است که به نظر می‌ رسد تنها مساله و مهمترین مشکل ورزش کشور سرمربی تیم‌ملی فوتبال است و پای همه به این موضوع کشیده شده است؛ رئیس جمهور، دولت و وزرا. این کار اصلا شایسته نیست. متاسفانه عده ای این شایعات را راه انداختند و ما هر روز شاهد آن هستیم.

شایعات وزارت ورزش را مقصر می‌ داند

یک عده ای برای رسیدن به مقصودشان که معلوم نیست دقیقا چه چیزی است همه ابزارها را به کار گرفتند که بزرگترین آنها به نظر می‌ رسد شایعات است و پای وزیر و وزارت ورزش را به عنوان مخالف ماندن کی‌روش به این مساله باز کردند، انگار که بقیه موافق بودند و ما مخالفت کردیم. این شایعه است و ما در این خصوص تصمیم گیری نمی‌ کنیم.

از فوتبال حمایت مالی نمی‌ کنیم

اینکه از من می‌ پرسند حمایتی که وزارت ورزش در صورت ماندن کی‌روش انجام می‌ دهد مالی است یا نه؛ باید پاسخ بدهم که در چارچوبی که حمایت های وزارت ورزش عنوان شده است، بخش مالی شامل آن نمی‌ شود. براساس برنامه حمایت از فدراسیون ها مسائل مالی مربوط به وزارت ورزش نمی‌ شود و چارچوب خاصی برای آن مطرح شده است.

در بحثواگذاری وزارت ورزش تکلیفش را انجام داده

آن بخشی که در مورد واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به وزارت ورزش مرتبط می‌ شد، تکلیفش را انجام داده است. یعنی دو باشگاه را به مرحله ای رسانده که اعلام مزایده کند. اما از اینجای کار به بعد یعنی اعلام مزایده و مراحل واگذاری به مسوولین هیات عالی و بخش خصوصی سازی مربوط می‌ شود. آنها هم به جد در تلاش هستند که شرایط قانونی برگزاری مسابقات را فراهم کنند. از این به بعد هم طبق اعلامی که از پیش صورت گرفته بود، خریدارها مورد بررسی قرار می‌ گیرند و شرایط واگذاری انجام خواهد شد.

انتخاب برانکو تصمیم داخلی پرسپولیس

در مورد حضور برانکو در پرسپولیس هم باید بگویم، تصمیمات جزیی مربوط به هیات مدیره می‌ باشد و در بحثانتخاب سرمربی پرسپولیس وزارت ورزش هیچ دخالتی نداشته است و همه چیز در اختیار خود باشگاه ها قرار گرفته است.

حمایت از تیم های ورزشی وظیفه وزارت ورزش نیست

دکتر احمدی در پاسخ به این سوال که پیش از این وزارت ورزش قول حمایت به تیم های حاضر در باشگاه های آسیا را داده بود، در این زمینه چکاری انجام داده است پاسخ داد که؛ حمایت از تیم های ورزشی جز وظایف قانونی وزارت ورزش نیست.