بدون برانکو در شهر استقلالی ها

به گزارش افکارنیوز، پرسپولیس با کادرفنی جدید و البته بدون سرمربی مقابل استقلال‌خوزستان قرار می‌‌گیرد که در آخرین بازی مقابل یک تیم قرمزپوش دیگر ۳ گل خورد. این در حالی است که پرسپولیس رسما بین تیم هایی قرار دارد که بیشتر از میانه میدان، نزدیک به حریم سقوط است. اگر پرسپولیس در اهواز ببازد، به جمع تیم های فانوس به دست نزدیک و نزدیک تر می‌ شود، پرسپولیس که در ۴ بازی گذشته اش در لیگ برد نداشته در ۴ بازی اش در لیگ قهرمانان آسیا ۳ برد داشته است، در عین حال استقلال‌خوزستان هم با کسب نتایج ضعیف در نیم فصل دوم به شدت خطر سقوط را حس می‌ کند.

۱. پرسپولیس در صورت پیروزی در مسابقه فردا ۳۱ امتیازی می‌ شود اما از جای خود در جدول، پله نهم تکان نخواهد خورد. این در حالی است که اگر استقلال‌خوزستان در خانه ببرد، از پله دوازدهم شانس یک پله صعود دارد.

۲. پرسپولیس در هفته گذشته لیگ با راه‌آهن ۲۲ کرد و با پنالتی دقیقه ۸۹ بازی از شکست فرار کرد. استقلال‌خوزستان هفته قبل ۳ صفر به تراکتورسازی بالانشین باخت. یک شکست دیگر برای خوزستانی ها شرایط خاصی برای کادرفنی استقلال ایجاد می‌ کند.

۳. بازی رفت ۲ تیم با برد ۲ یک پرسپولیس توام شد، پرسپولیس با ۲ گل محمد عباس زاده حریف خود را که مهدی مومنی تک گلش را زد شکست داد. این دو تیم آخرین بازی لیگ‌برتر سال گذشته را هم مقابل هم انجام دادند که پرسپولیس با پیروزی در اهواز به رتبه دوم لیگ رسید و سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کرد.

۴. سیدمهدی سیدصالحی، روح الله سیف‌اللهی و میثم بائو سه بازیکنی هستند که سابقه بازی در پرسپولیس را دارند. این ۳ از بازیکنان کلیدی استقلال‌خوزستان محسوب می‌ شوند.

۵. پرسپولیس که قبل ترها همواره از جنوب تغذیه می‌ شد، اکثریت امسال را به بازیکنان مازندرانی و شمالی سپرده است. مهدی طارمی و مهدی دغاغله دو بازیکن جنوبی پرسپولیس هستند. دغاغله سابقه بازی در استقلال اهواز را دارد.

۶. پرسپولیس و استقلال‌خوزستان در ۳ مسابقه رسمی مقابل هم به میدان رفته اند که سهم پرسپولیس ۲ برد و آبی‌پوشان خوزستان تنها یک تساوی بدون گل با درخشش پرویز کریمی در کارنامه دارند.

۷. پانادیچ بازیکن سابق تیم هامبورگ در مسابقه فردا پرسپولیس را هدایت می‌ کند که با این وصف او چهارمین مربی است که در این فصل روی نیمکت پرسپولیس به عنوان نفر اول هدایت سرخپوشان را برعهده گرفت.

۸. در بین تیم های ته جدولی استقلال‌خوزستان تنها تیمی است که اقدام به تغییر در کادرفنی خود نکرده است. البته اگر پدیده امروز مقابل پیکان نتیجه خوبی نگیرد و به جمع ته جدولی ها اضافه شود، استقلال‌خوزستان در این ثبات شریک پیدا می‌ کند.

۹. پرسپولیس پس از کسب پیروزی با ارزش در رقابت های آسیایی در لیگ باید همان فرم را نشان بدهد. به هر حال خطر سقوط هنوز این تیم را تهدید می‌ کند ضمن اینکه حضور در رده های پایانی جدول در شأن پرطرفدارترین تیم ایران نیست.

۱۰. خوزستان از دیرباز شهر استقلالی ها بوده اما استقلالخوزستان که تیمی تازه تاسیس است هنوز موفق به جلب تماشاچی در حد یک تیم استقلالی در استان خوزستان نشده و به قول عبدالله ویسی کل هواداران این تیم به اندازه خانواده بازیکنانش هستند. بنابراین به نظر نمی رسد در مسابقه فردا جمعیت کثیری به ورزشگاه بیاید. البته ما خلافش را انتظار داریم.