ایران با غلبه بر آذربایجان فینالیست شد

به گزارش افکارنیوز، در ادامه مسابقات چهل و سومین دوره رقابت های جام جهانی کشتی آزاد که از بامداد دیروز(یکشنبه) در سالن فوروم شهر لُس آنجلس آغاز شده است، تیم ملی کشورمان در سومین و آخرین دیدارش در مرحله گروهی به مصاف آذربایجان رفت که در نهایت با نتیجه ۷بر یک مقابل حریف به پیروزی دست یافت و جواز حضور در دیدار نهایی را کسب کرد.

به گزارش فارس، آزادکاران کشورمان که به ترتیب در اولین و دومین دیدارشان با نتیجه ۸ بر صفر و ۷ بر یک مقابل بلاروس و ترکیه به پیروزی دست یافته بودند با کسب سومین پیروزی با ۹ امتیاز و به عنوان تیم اول گروه دوم راهی دیدار پایانی شد. پیش از این آمریکا جواز حضور در فینال را کسب کرده بود.

برای تیم کشورمان در این دیدار حسن رحیمی، بهنام احسان‌پور، سیداحمد محمدی، حسن یزدانی، مرتضی رضایی قلعه، میثم مصطفی جوکار و پرویز هادی به پیروزی دست یافتند و تنها رضا یزدانی مغلوب حریفش شد.

از مهم ترین حوادثاین دیدار می توان به پیروزی بهنام احسان پور، کشتی گیر جوان کشورمان مقابل حاجی علی‌یف، قهرمان جهان و اروپا در سال ۲۰۱۴، اشاره کرد. علی‌یف در فینال مسابقات جهانی ۲۰۱۴ ازبکستان با پیروزی با ضربه فنی مقابل مسعود اسماعیل پور قهرمان شده بود.

سیداحمد محمدی نیز در یک دیدار جذاب و دیدنی از سد طغرل عسگراف، قهرمان وزن ۶۰ کیلوگرم المپیک ۲۰۱۲ لندن گذشت. حسن یزدانی، دیگر کشتی گیر جوان کشورمان نیز با نتیجه ۱۰ بر ۸ و در یک رقابت دیدنی و جذاب مقابل روسلان دبیرگاجیف، قهرمان ۲۰۱۴ اروپا به برتری دست یافت. مرتضی رضایی نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل جبرئیل حسن اف، نفر سوم جهان و قهرمان اروپا به پیروزی رسید. رضا یزدانی مغلوب شریف شریف‌اف(قهرمان المپیک لندن در وزن ۸۴ کیلوگرم) شد.

تیم ملی کشورمان برای کسب عنوان قهرمانی از ساعت ۵:۱۵ بامداد امروز در دیدار فینال به مصاف آمریکا خواهد رفت.

تیم های روسیه و آذربایجان هم که به عنوان دوم گروه دست یافتند از ساعت ۳:۴۵ بامداد در دیدار رده بندی برای کسب عنوان سوم مسابقه خواهند داد.

ایران ۷ - آذربایجان ۱
* نتایج دیدارهای انفرادی این مسابقه به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: حسن رحیمی، برنده - جلال سلیمان اف(۸ بر ۲)
۶۱ کیلوگرم: بهنام احسان‌پور، برنده - حاجی علی‌یف(۵ بر ۵)
۶۵ کیلوگرم: سیداحمد محمدی، برنده - طغرل عسگراف(۱۴ بر ۱۰)
۷۰ کیلوگرم: حسن یزدانی، برنده - روسلان دبیرگادجیف(۱۰ بر ۸)
۷۴ کیلوگرم: مرتضی رضایی قلعه، برنده - جبرئیل حسن اف(۱۰ بر صفر)
۸۶ کیلوگرم: میثم مصطفی جوکار، برنده - الکساندر گوستیف(۱۲ بریک)
۹۷ کیلوگرم: رضا یزدانی، - شریف شریف‌اف برنده(۱-۸)
۱۲۵ کیلوگرم: پرویز هادی ، برنده - جمال الدین ماگومدوف ( ۱۱- ۲)