به گزارش افکارنیوز، روزنامه رسالت با درج این مطلب به نقد اظهارات اخیر هاشمی در مراسم بزرگداشت خانم ثقفی همسر حضرت امام(ره) پرداخت. آنجا که هاشمی ادعا کرده «اگر راه امام منحرف شود خطرات بسیار جدی ایجاد می‌شود» و «سال ۸۴ راضی نبودم به رقابت‌های انتخاباتی وارد شوم اما خانم ثقفی(همسر امام) مرا خواستند و فرمودند: امام(ره) این انقلاب را به دست شما و دوستانتان سپرده‌اند. آیا می‌دانید اینها چه کسانی هستند و با انقلاب چه خواهند کرد؟ و با این حرفشان تکان خوردم و اشک به چشمم آمد و قبول کردم.» هاشمی در این همایش از رای مردم به عنوان حق‌الناس یاد کرد و انکار آن را بزرگترین منکر و ظلم نامید.

رسالت در واکنش به این سخنان می‌نویسد: باید دید آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در فتنه سال ۸۸ که دشمنان قسم‌خورده نظام اقتدار و امنیت ملی نظام جمهوری اسلامی را هدف قرار داده بودند به هشدار خود عمل کردند؟! وقتی حرامیان در خیابان‌های تهران شعار می‌دادند؛ «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» و وقیحانه فریاد می‌زدند: «مرگ بر اصل ولایت فقیه»، آقای هاشمی رفسنجانی که در همه صحنه‌ها چه پیش و چه پس از انقلاب در برابر منافقان و نامحرمان سینه سپر می‌کردند، کجا بودند؟ برخی فرزندان او در لابه‌لای فتنه‌گران که اصل نظام را نشانه گرفته بودند، در اردوکشی خیابانی چه می‌کردند؟
محمدکاظم انبارلویی در این یادداشت خاطرنشان می‌کند: آیا فیلم و عکسی از ایشان که نشانه حمایت از نظام مظلوم جمهوری اسلامی در فتنه ۸۸ باشد وجود دارد؟ غیر از فرمان شورش خیابانی که ساعات نخست رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ توسط همسر محترم ایشان صادر شد و نیز قبل از آن نامه بدون سلام و بسم‌الله ایشان که خبر از ظهور آتشفشان‌های جدید می‌داد، سند دیگری هست؟!
انبارلویی می‌پرسد: چرا آقای هاشمی در سال ۸۸ از این فریضه الهی که در خط امام(ره) یک شاخص است غفلت کردند و تاریخ خدمات خود به انقلاب را مخدوش نمودند و حاضر نیستند حتی آن را به نوعی ترمیم کنند؟

وی ادامه می‌دهد: ایشان در مورد نامزدی خود در سال ۸۴ مطالبی به همسر گرامی امام(ره) نسبت می‌دهند که موجب وهن و تحقیر نامزدهای مطرح در این سال می‌باشد. بانو ثقفی الان در قید حیات نیستند تا نسبت به صحت و سقم آن اظهارنظر کنند.

اولا: اگر این نقل قول درست باشد و ایشان نسبت به آینده برخی از نامزدها به هاشمی هشدار دادند که قرار است با انقلاب چه کنند، یکی از آن نامزدها آقای کروبی بوده است. چرا ایشان برخلاف توصیه همسر امام(ره) در فتنه ۸۸ در مورد خیانتی که کروبی به رای ملت کرد و با منافقان و ضد انقلاب همراه شد، چیزی نگفتند و جلوی محاربه او با نظام را نگرفتند؟

ثانیا: به غیر از آقای کروبی، عناصری چون آقایان لاریجانی، محسن رضایی، قالیباف و… نامزد بودند. آیا بانوی انقلاب در مقام تحقیر این افراد بودند که سابقه آنها در خدمت به انقلاب و کشور روشن است؟ آیا دلیل اینکه سال ۹۲ هم می‌خواستند نامزد شوند همین است؟ یعنی آقای روحانی را لایق این سمت نمی‌دانستند؟!
رسالت خاطرنشان کرد: مسئله حقالناس بودن رای ملت که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده و برای چندمین بار مورد تاکید آقای هاشمی قرار گرفته چیز بسیار خوبی است. آیا از نظر ایشان سال ۸۴ که مجری انتخابات، دولت خاتمی بوده است رای ملت به عنوان یک امانت و حقالناس رعایت شده است یا نه؟ اگر شده چرا وی و برخی افراد خانواده وی آن را زیر سوال میبرند؟ چرا حق مردم را در تعیین سرنوشت خود به رسمیت نمیشناسند؟ چرا همین حق را سال ۸۸ به رسمیت نشناختند و از پروژه دروغ تقلب به عنوان رمز آشوب حمایت نموده و یا در خوشبینانهترین تحلیلها سکوت کردند؟! آیا رای ملت فقط در یک دوره خاص، حقالناس است و در ادوار دیگر حقالناس نیست و میتوان نظام را تا مرز بغی و محاربه در معرض تاراج گرگهای جهانی قرار داد؟