به گزارش افکارنیوز، این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

آستارا دیار مرزداران غیوری است که در طول تاریخ از کیان این مرزوبوم دفاع کرده اند و پس از انقلاب شکوهمند اسلامی با تقدیم بیش از۱۶۰ شهید به نظام اسلامی پایبندی خود به ارزشهای انقلاب را ثابت نموده اند.

امروز با حضور رییس محترم جمهوری اسلامی ایران در دیار سرسبز گیلان آرزوی آن داریم که برکات حضور ایشان و هیات همراه موجبات پیشرفت و تعالی این استان را فراهم سازد.

رییس محترم جمهور جناب آقای حجت الاسلام دکتر حسن روحانی! ضمن عرض خیرمقدم محضر حضرتعالی و هیات همراه و به تبعیت از رهبر عزیزمان حضرت امام خامنه ای(مدظله) و رهنمودهای حکیمانه و مدبرانه ایشان مبنی بر همدلی و همزبانی دولت و ملت٬ ضمن اعلام آمادگی جهت تحقق شعار سال٬ مواردی را از سر گلایه به محظرتان عرض می نماییم.

شهرستان مرزی بندر آستارا دروازه اروپای شرقی بوده و از حساسیت ویژه ای از لحاظ ورود اتباع خارجی و گردشگران کثیر داخلی برخوردار و نیز دارای ظرفیت بالای فرهنگی و اقتصادی می باشد، از دولت تدبیر و امید انتظار آن می رفت که با توجه به موقعیت آستارا، یکی از اعضای هیات دولت در این شهرستان مرزی به عنوان نماینده شما حضور پیدا می کرد. ولی متاسفانه برخلاف انتظار مردم آستارا که در دورترین نقطه نسبت به مرکز استان قرار دارند، فردی حاشیه ساز و غیرعضو در کابینه که در ماههای اخیر نیز اظهارات نامعقول و غیرمسئولانه ای داشته و با این اظهارات موجب تشنج در سطح جامعه داخلی و بین الملل گردیده است، به نمایندگی از حضرتعالی حضور خواهند یافت و این، چنین می نماید که شهرستان آستارا در نظر شما جایگاهی ندارد. شایان ذکر است آقای یونسی چند ماه پیش نیز با حضور در منطقه غرب گیلان و اظهارات نسنجیده باعثایجاد اختلاف مذهبی در منطقه شده است.

در انتها توفیقات روزافزون تمام سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی در زیر سایه ولایت را از درگاه باریتعالی خواستاریم،

والسلام علی من التبع الهدی

جمعی از مرزداران شهرستان مرزی بندر آستارا