حتی من و ظریف هم حرفه‌ای تربیت نشده‌ایم!

به گزارش افکارنیوز، سیدمحمدصادق خرازی، دیپلمات سابق و از چهره‌های اصلاح‌طلب در بخشی از گفت‌وگوی خود با ویژه‌نامه نوروزی اعتماد، درباره اهدافش از راه‌اندازی و ایجاد حزب ندا گفته است:

یکی از دغدغه‌های ذهنی‌ام این بوده و هست که ما در ایران نیروی «جنتلمن» نداریم. یعنی نیروهایی که دارای جهان‌بینی و نیروهایی که برخوردار از کیفیت در سطح ملی و قابل نشان‌دادن به خارجه باشند، نداریم.

حتی همین آقای ظریف و ناصری و خود من و دیگرانی که می‌بینید اینها تربیت به معنای حرفه‌ای نشده‌ایم و در مسیر تندبادهای سیاسی تجاربی را کسب کرده‌ایم. ما هم یا به دلیل خانواده‌هایمان یاد گرفته‌ایم که چگونه آداب معاشرت را رعایت کنیم یا چگونه باید لباس بپوشیم یا در مسیر راهی که بودیم و به دلیل استعدادی که داشتیم بعضی چیزها را فهمیدیم و یاد گرفتیم.

وی می‌افزاید: باید بپذیریم کشور ما فاقد چنان نیروی تربیت یافته و آموزش دیده در عرصه سیاست داخلی و خارجی است که بتواند نیروهای قابل ارایه به بیرون از مرزهای ایران داشته باشد. ۹۸ درصد از آدم‌هایی که ما در کشور داریم قابل گذاشتن در ویترین نیستند و در استاندارد جهانی باید قایم‌شان کنیم. یعنی اینکه نمی‌توانید آنها را به دنیای امروز عرضه کنید!

خرازی همچنین می‌گوید: هدف اول من در تأسیس حزب تربیت پنج هزار نیروی نخبه سیاسی در کشور است. مثل مدرسه پاریس، مدرسه تافت و فلچر آمریکا، یا مدرسه دیپلماسی آکسفورد در انگلیس. راهش این است. بر همین اساس به این جمع‌بندی رسیدم که واقعا باید حزبی سیاسی با دیدگاه اصلاح‌طلبی به وجود بیاید تا این فقدان را جبران کند. آن هم با دیدگاه اعتدالی اصلاحات نه دیدگاه رادیکالی.

او همچنین در ادامه تصریح کرده است: هدف من با ندا هم تغییر ادبیات سیاسی و تربیت نیروی کارآمد، وفادار، ماندگار و متدین و جنتلمن در ایران است.