لورکوزن قرارداد جاسم کرارش را لغو کرد

به گزارش افکارنیوز، اما مدت‌ها بعد از این حاشیه‌‌سازی، کمیته اخلاق فدراسیون در یک رأی باورنکردنی، او را یک سال از حضور در فوتبال ایران محروم کرد، البته زمان شروع محرومیت یک سال و نیم بعد خواهد بود!

توجیه این کمیته هم در نوع خودش جالب بود‌؛ می‌خواستیم ضرری متوجه بیت‌المال(استقلال) نشود. حالا توجه شما را جلب می‌کنیم به اتفاقی مشابه در بوندس‌لیگا و باشگاه بایرلورکوزن. امیر اسپاهیچ، مدافع بوسنیایی بایرلورکوزن که به حاشیه‌سازی مشهور است، به خاطر درگیری با پلیس ورزشگاه از این تیم اخراج شد و نحوه برخورد با او که رفتارش بسیار شبیه هافبک عراقی استقلال است، الگوی مناسبی به نظر می‌‌رسد.

باشگاه لورکوزن با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده قرارداد «امیر اسپاهیچ» بوسنیایی که تا پایان سال ۲۰۱۶ اعتبار داشته با «توافقی دوطرفه» فسخ شده است. این بازیکن بعد از دیدار تیمش مقابل بایرن‌مونیخ در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی آلمان که با شکست لورکوزن به پایان رسید، بعد از اینکه مأموران امنیتی اجازه ندادند دوستانش به رختکن این تیم بیایند، با آنها درگیر شد. پلیس اعلام کرد پرونده ویژه‌ای برای این اتفاق باز کرده و به زودی خاطیان را مجازات خواهد کرد. در بیانیه باشگاه لورکوزن هم آمده که آنها قبل از اینکه ابعاد حقوقی این پرونده گسترده شود، با این بازیکن برای فسخ قرارداد به توافق رسیده‌اند.

اسپاهيچ در بيانيهاي كه سايت رسمي باشگاه لوركوزن منتشر كرده، از افراد حاضر در آن درگيري، خانوادههايشان، باشگاه لوركوزن و هواداران تيم فوتبال اين باشگاه عذرخواهي كرده است. روند رسيدگي به اين پرونده از طرف باشگاه لوركوزن تقريباً سه روز طول كشيد. اسپاهيچ كه پيشتر به خاطر توهينش به دانيال داوري گلر ايراني سابق اينتراخت برانشوايگ قبل از جامجهاني ۲۰۱۴ مورد توجه ايرانيها قرار گرفته بود، با تصميم قطعي باشگاه لوركوزن براي هميشه از اين باشگاه آلماني اخراج شد. نگاهي به پرونده اسپاهيچ نشان ميدهد ضعفهاي بزرگ قوانين انضباطي فوتبال ايران راه فرار از تنبيه را براي بازيكنان متخلفي مثل كرار باز گذاشته است و تفاوت فرهنگي باشگاه لوركوزن آلمان با استقلال كه اتفاقاً در سال ۷۷ پيمان خواهرخواندگي خوانده بودند، بسيار زياد است.