واکنش رفسنجانی به اظهاراتش در همایش بانوی انقلاب / این حرف ها را سابق هم گفته بودم

به گزارشافکارنیوز، آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از ظهر دیروز در دیدار جمعی از سرداران و فرماندهان سابق کمیته‌های انقلاب اسلامی و نیروهای انتظامی، شکست‌های متوالی ارتش تا بن دندان مسلح صهیونیست‌ها از حزب‌الله لبنان را درس تجربی حاکمان عربستان سعودی درخصوص حمله‌ی به یمن دانست و گفت: اگر عربستان بخواهد به اشتباهاتش ادامه دهد، مثل دست و پا زدن‌های یک انسان در حال غرق شدن در یک باتلاق است که هر چه تلاش می‌کند، گرفتارتر می‌شود.

وی با تأسف بار خواندن اوضاع کشورهای اسلامی در عراق، پاکستان، افغانستان، سوریه، یمن، عربستان، بحرین، مصر و لیبی، افزود: در حالی که منطقه درگیر اختلافات داخلی و کشت وکشتارهای انتحاری است، اخیراً وجود گروه‌های تروریستی و حمله کشورها به همدیگر نیز به مجموعه نگرانی‌های دلسوزان دنیای اسلام اضافه شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام یمنی‌ها را مردمی صبور، زحمت‌کش، باهوش و متصلّب به اعتقادات مذهبی و دارای حسّ وطن دوستی بسیار بالایی دانست و گفت: هر متجاوز به سرزمین یمن وقتی عواقب اشغالگری خود را ببیند، پشیمان می‌شود.

هاشمی‌رفسنجانی با تأکید بر این نکته که عربستان با بمباران‌های هوایی نمی‌تواند به اهدافش برسد، تأکید کرد: بهترین راه برای حل مناقشات، مذاکرات سیاسی است و هر روزی که این مذاکرات به عقب بیفتد گناهش متوجه کسانی است که کارشکنی می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش و در پاسخ به نگرانی یکی از سرداران در خصوص موج جدید هجمه رسانه‌ای علیه ایشان، گفت: نگران این هجمه نیستم و همه‌ این حرف‌ها را سابق نیز گفته بودم، اما جریان‌های افراطی در این شرایط احساس نگرانی بیشتری می‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به اقدام توهین‌آمیز گروهی که چند سال قبل در حرم امام(ره) مانع سخنرانی حجت‌الاسلام حاج سید حسن آقاخمینی شده بودند، اشاره کرد و ادامه داد: همین گروه، پیاده نظام دلواپسان امروزند.

هاشمی‌رفسنجانی در بخش دیگری از سخنانشان با تقدیر از زحماتی که سرداران و فرماندهان و نیروهای کمیته انقلاب اسلامی در سال‌های اول برای تعمیق امنیت در کشور، کشیده‌اند، گفت: در اوج توطئه‌های تجزیه‌طلبانه و شورش‌های کور، حضور خالصانه جوانان در کمیته‌های انقلاب اسلامی و بعدها در سپاه پاسداران نگذاشت دشمنان به اهداف خود برسند.

وی با بیان خاطراتی از روزهای اول پیروزی انقلاب، افزود: جوانان انقلابی با علاقه و اشتیاق مسائل را پیگیری و امنیت را در سراسر کشور برقرار و پایدار کردند.

در آغاز این دیدار چند تن از سرداران و فرماندهان سابق کمیته‌های انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی با بیان دیدگاه‌های خویش در خصوص مسائل سیاسی داخلی و خارجی، نسبت به آغاز هجمه جدید علیه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز نگرانی کردند.

در پایان این دیدار نیز جورکش پایاننامه تحصیلی خود با عنوان توسعه اقتصادی و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، اقدامات ۱۳۶۸ - ۱۳۷۶ را به هاشمیرفسنجانی هدیه داد.