تخلیه سازمان‌های دولتی حلب صحت ندارد

به گزارش افکارنیوز، «عمران الزغبی» وزیر اطلاع‌رسانی سوریه شایعاتی مبنی بر تخلیه مراکز دولتی در حلب را تکذیب کرد.

الزغبی در تماس تلفنی خود با شبکه «الاخباریه» سوریه گفت: رسما تاکید می‌کنم این ادعاهای سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های هم‌جهت با تروریست‌ها نادرست است و تمای سازمان‌ها، اداره ها، بیمارستان‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها و غیره در حلب دایر هستند و به کار خود ادامه می‌دهند.

نشست مسکو ۲ موفق بود

الزغبی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: سوریه در حال حاضر به سمت تحولات مثبت در حال حرکت است و نشست مسکو - ۲ گامی به جلو بود که باید بر اساس همان گفت‌وگوهای سوری - سوری و بدون مداخله خارجی برای رسیدن به نتیجه دنبال شود.

تنها ۶ هزار نفر در اردوگاه «یرموک» باقی مانده‌اند

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه به ورود گروهک‌های تروریستی به اردوگاه فلسطینی «یرموک» و آشفتگی اوضاع در آن اشاره کرد و گفت: در حال حاضر فقط ۶۰۰۰ فلسطینی و سوری(از مجموع ۱۸ هزار نفر) در اردوگاه باقی مانده‌اند و باقی ساکنان آن که از اردوگاه خارج شده‌اند توسط حکومت سوریه و کمیته‌های امدادرسانی اسکان داده شده‌اند و عملیات خروج ساکنان همچنان ادامه دارد.

الزغبی تاکید کرد که ارتش سوریه وارد این اردوگاه نشده و ادعاهایی در این مورد برای تخریب چهره سوریه صورت می‌گیرد.

حمله به یمن حماقت بود

الزغبی در مورد یمن نیز گفت: ما نسبت به ملت یمن و کل ملت در منطقه عربی تعصب داریم و این بدان معناست که دوست نداریم خون عربی به دست اعراب و در راستای منافع دشمن اسرائیلی ریخته شود.

این وزیر سوری افزود: منطقی که بر اساس آن به یمن حمله شد بسیار پیرو منطق حماقت سیاسی بود و حماقت داروئی ندارد خواه از سوی ترکیه یا رهبران عرب باشد.