واکنش خداداد به صحبت های کی روش

به گزارش افکارنیوز، خداداد عزیزی در واکنش به اظهارات کارلوس کی‌روس سرمربی تیم ملی ایران که گفته بود به عشق مردم بدهکار است اما در شرایط فعلی نباید انتظار موفقیت از تیم ملی را داشت، گفت: او الکی این بازی‌ها را راه‌ انداخته است. آقای کی‌روش! تو به خاطر مردم نمانده‌ای، به خاطر پول در ایران حضور داری.

وی افزود: آقای کی‌روش! اگر شرایط برای کار کردن مساعد نیست، از ایران برو! یک‌بار می‌گویی من را اخراج کنید، یک‌بار می‌گویی می‌روم و یک‌بار هم صحبت از ماندن به عشق مردم می‌کنی. اگر شرایط مساعد نیست، به خاطر همین مردم برو. اگر قرار باشد تیم ملی با کی‌روش نتیجه نگیرد، چه لزومی دارد که با او کار کنیم؟

بازیکن پیشین تیم ملی در مورد اینکه کی‌روش گفته «یوزپلنگ ایرانی را کنار عقرب‌ها و مارها قرار دهید مطمئناً منقرض خواهد شد»، عنوان کرد: آقای کی‌روش! با تیم ملی نتیجه نگرفتی و به دیگران می‌گویی مار و عقرب، اگر نتیجه می‌گرفتی حتما بقیه اژدها می‌شدند!

عزیزی با بیان اینکه برای علی کفاشیان و فدراسیون فوتبال متاسف است، تصریح کرد: گودرزی(وزیر ورزش و جوانان)! تا چه زمانی کی‌روش باید به فوتبال ایران توهین کند؟ یک روز صحبت از مار می‌کند، یک‌روز حرف از عقرب می‌زند و یک روز‌ هم می‌گوید مرتیکه. آقای عادل فردوسی‌پور، به چه دلیلی از کی‌روش حمایت می‌کنی؟
وی در خصوص اینکه شاید وزارت ورزش و فدراسیون به این دلیل با کی‌روش قطع همکاری نمی‌کنند که در نظرسنجی برنامه نود مردم به ماندن کی‌روش رای داده‌اند و مسئولان نمی‌خواهند خودشان را مقابل مردم قرار دهند، گفت: کسی نظرسنجی می‌گذارد که خودش حامی نباشد. وقتی از کی‌روش مانند آن روباهی که به کلاغ می‌گفت، عجب پَری، عجب بالی، تعریف می‌کنند، معلوم است که مردم تحت تاثیر قرار می‌گیرند و به کی‌روش رای می‌دهند.
بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران افزود: از فردوسی‌پور ۱۰ بار سوال پرسیدم و باز هم می‌پرسم، شما به قول خودت فوتبال اروپا را نگاه می‌کنی و مدرس دانشگاه هستی و هر بار که اتفاقی می‌افتد فوتبال ایران را با اروپا مقایسه می‌کنی چرا داستان کی‌روش را با اروپا مقایسه نمی‌کنی؟ آیا در انگلیس، آلمان و اسپانیا دیده‌اید که چنین نظرسنجی بگذارند؟

عزیزی با انتقاد از حمایت‌های یک طرفه برخی‌ها از سرمربی تیم ملی ایران تصریح کرد: دلیل اینکه برای پخش آگهی بازرگانی ثانیه‌ای پول می‌دهند، به این خاطر است که برای مردم تبلیغ می‌شود. فردوسی‌پور هم در برنامه خودش برای کی‌روش تبلیغ می‌کند و برخی دوستان او نیز در رسانه‌ها به حمایت از کی‌روش می‌پردازند. وقتی احسان علیخانی در برنامه شب قبل از تحویل سال نو، از کی‌روش دعوت و او را یک ایرانی معرفی می‌کند، معنایش تبلیغ برای کی‌روش است.
سرمربی تیم شهرداری تبریز ادامه داد: وقتی من یا محمد مایلی‌کهن انتقادی می‌کنیم، برخی‌ها پاسخ می‌دهند که عزیزی و مایلی‌کهن در گذشته در تیم‌ های خود نتیجه نگرفته‌اند و نباید از کی‌روش انتقاد کنند. چطور ما را با نتایج‌مان کارشناسی می‌کنند اما کی‌روش را با نتایجش کارشناسی نمی‌کنند؟
مهاجم پیشین تیم ملی با انتقاد از اظهارات روز گذشته کی‌روش عنوان کرد: کی‌روش بهانه خوبی آورده و گفته که اگر نتیجه نگرفتیم، به خاطر شرایط فعلی ایران است. آقای کی‌روش، خودت خوب می‌دانی که موفق نمی‌شوی و به دنبال بهانه هستی. این بازی‌ها کهنه شده و مردم از مسخره‌بازی‌ها خسته شده‌اند.
عزیزی در ادامه گفت‌وگوی خود با تسنیم، در واکنش به اظهارات کی‌روش مبنی بر اینکه او مدعی شده که مانند یک گروگان بین فدراسیون فوتبال و اداره مالیات قرار دارد، تصریح کرد: حاضرم مانند کی‌روش گروگان باشم ولی روزی ۱۵ میلیون به خانواده‌ام پول دهند. حتی حاضر به دریافت روزی یک میلیون تومان هستم. آقای کی‌روش! می‌توانم مانند شما به پرتغال بروم و گروگان باشم و پول بگیرم؟ اگر گذرنامه‌ات را گرفته‌اند و ناراحت هستی، دیگر در ایران نمان و برو.
وی افزود: آقای کی‌روش! من در حد شما نیستم، چرا که کارنامه‌ای داری که من و مربیان ایرانی آن را نداریم ولی نباید به فوتبال ما توهین کنی. اگر ببینم در جایی مشغول فعالیت هستم اما شرایط خوب نیست، رها می‌کنم و می‌روم. خوشبختانه فدراسیون در یک موضوع خوب عمل کرده است. کی‌روش می خواهد اخراجش کنند تا پولش را کامل دریافت کند اما فدراسیون این کار را نمی‌کند. کی‌روش از پولش نمی‌گذرد که بخواهد برود.
سرمربی تیم شهرداری تبریز با اشاره به یکی از رسانه‌ها که از او انتقاد کرده بود، خاطرنشان کرد: من از ۱۵،۱۶ سالگی به تیم‌های ملی دعوت شده‌ام و هنوز کشورهای مختلف من را «عزیزی عزیزی» صدا می‌کنند و کشورهای شرق آسیا من را می‌شناسند. اگر من انتقاد نکنم، چه کسی باید انتقاد کند؟ اگر کی‌روش به من بگوید که نباید انتقاد کنی حق دارد چون در حد او نیستم ولی شما که به قول خودتان ۲۰ سال پیش گل تاریخی زده‌ام، نان آن را می‌خورم و محبوبیت کوچکی بین مردم دارم هم نباید حرف بزنید.

عزیزی در پایان گفت: کیروش باید بگوید مار و عقرب چه کسانی هستند، منظورش اسدی، ترابیان و یا فرد دیگری است؟ چرا واضح نمیگوید که چه کسانی هستند؟