آمریکا نباید دست به دغل‌کاری بزند

به گزارش افکارنیوز، علی لاریجانی در جلسه شورای اداری استان و دیدار با نخبگان کرمانشاه اظهار کرد: ‌ پس از یک سال و اندی می‌توانیم اقدامات دولت را ارزیابی کنیم تا برای آینده از آن نتیجه‌گیری کرد.

لاریجانی با بیان اینکه دولت روی هم رفته موفق عمل کرد و آرامش در کشور به وجود آمد، گفت: این موضوع فضا را برای کار افراد و نظرات مختلف فراهم کرده است.

وی ویژگی نخبگی در کشور را برجسته بیان کرد و متذکر شد: دولت عاقل باید بستر استفاده از نظر نخبگان را فراهم کند و آرامش زمینه کار و تحرک را فراهم می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید دورنمایی برای پیشرفت کشور و امیدآفرینی در این زمینه ترسیم شود، گفت: لایحه تسهیل فضای کسب و کار از سوی دولت به مجلس ارائه شد که مواد آن دو برابر نسبت به قبل افزایش یافت.

این مسئول با تأکید براینکه ظرفیت‌های جدیدی برای سرمایه‌گذاری در قانون بودجه فراهم شده است، تصریح کرد: تلاش‌های دولت در بحثدیپلماسی برای تعامل منطقه‌ای و بین‌المللی گام‌های روبه پیش بوده و در بحثهسته‌ای گام‌های عقلایی برداشته شده است.

لاریجانی اقدامات چند روز اخیر آمریکایی‌ها را نشان‌دهنده تحلیل نادرست آنها برشمرد و ادامه داد: آمریکا نباید در چنین شرایطی اگر مذاکرات به نتیجه نرسید بگوید ایران میز مذاکره را ترک کرد بلکه خودشان بد عمل کرده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی مواضع ایران را عقلایی عنوان کرد و خواستار پاسخ عقلایی طرف مقابل شد و افزود: طرف مقابل نباید دست به دغل‌کاری بزند.

این مسئول همت دولت برای سرمایه‌گذاری را مشهود توصیف کرد و گفت نمونه این استفاده از فاینانس در پروژه‌هاست و البته رفع بیکاری و دغدغه‌های دیگر باید با سرمایه‌گذاری سنگین در کشور انجام شود.

لاریجانی نرخ رشد کشور را نشان‌دهنده افزایش بیکاری در آینده دانست و تصریح کرد: باید برای رفع بیکاری نرخ رشد بیش از ۱۰ درصد باشد و این حرکت جهادی می‌طلبد.

به گفته رئیس مجلس شورای اسلامی، روابط قوای سه‌گانه در نهایت دوستی و تعامل است و بسیاری از مسائل کشور با همدلی بین سه قوه حل می‌شود.

وی با تأکید براینکه باید مزیت‌های کشور را شناخت تا توسعه محقق شود، خاطرنشان کرد: ‌ وضعیت‌ ما با همه بحران‌ها در سطح خوبی است و برخی کارهای کودکانه که در منطقه انجام می‌شود به ضرر اسلام است اما ایران حکیمانه رفتار می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران گام‌ها را با حکمت برمی‌دارد، یادآور شد: وضعیت ایران اسلامی نشان‌دهنده سیاست خارجی و هدایت امور به سمت امنیت پایدار است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران وزنه محکمی در منطقه است، بیان داشت: ایران در امنیت منطقه تأثیرگذار است و دغدغه ایجاد امنیت در منطقه را دارد و هرگز دنبال اختلاف‌افکنی، و امپراتورسازی نیستیم چرا که همواره همزیستی مسالمت‌آمیز را دنبال کرده‌ایم و پس از انقلاب نیز به هیچ کشوری تجاوز نکرده‌ایم.

لاریجانی به رصد کردن رفتارهای جهانی در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: ‌ کشورهای غربی نباید با فضاسازی به دنبال منحرف کردن مسیر مذاکرات باشند.

وی حوزه اقتصاد را دارای آسیب‌هایی دانست و بهترین راه‌حل برای کاهش این آسیب‌ها را فراهم کردن بستر برای تسهیل سرمایه‌گذاری عنوان کرد.

این مسئول تأکید کرد: قوانینی در مجلس برای تسهیل سرمایه‌گذاری گذاشته شد اما باز هم امور دیوانی کشور سخت‌گیرانه عمل می‌کند و مسئولان در کرمانشاه برای کاهش مشکلات و بیکاری باید اشکال زمان‌بر بودن سرمایه‌گذاری را رفع کنند.

لاریجانی به فداکاری و شجاعت مردم این استان در دفاع از انقلاب و دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: همگرایی بین شیعه، سنی و اهل حق در این استان وجود دارد و این مردم باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

مزیت‌های خوبی همچون متوسط بارندگی، مهار آب‌های مرزی، زمین‌های کشاورزی مناسب و همجواری با عراق از جمله مواردی بود که رئیس مجلس شورای اسلامی برای استان کرمانشاه ذکر کرد و گفت: بودجه قابل توجهی برای آبیاری زیرفشار و استفاده بهینه از منابع آبی مشخص کرده‌ایم.

لاریجانی با اعلام حمایت از فراهم کردن زمینه صادرات در رمز خسروی و تقویت زیرساخت‌های آن گفت: از منطقه آزاد قصرشیرین به شرطی حمایت می‌کنیم که پایگاه صادراتی برای کشور شود و تمرکز آن بر واردات نباشد.

وی به راه‌آهن کرمانشاه و لزوم توجه به آن نیز توجه کرد و از انجام پیگیری‌های لازم با وزرای مربوطه برای رفع مشکلات این استان خبر داد.

این مسئول تصریح کرد: پیشنهادات معقولی برای رفع مشکلات استان را مدون کنید تا از طریق وزرای مربوطه پیگیری لازم انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: قوانینی برای تشویق سرمایهگذاری در حوزه معدن وضع شده که میتواند زمینه توسعه و اشتغال را فراهم کند.