به گزارش افکارنیوز، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که برای یک دیدار رسمی به پرتغال سفر نموده است، با «پدرو پاسوس کوئلو» نخست وزیر پرتغال دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ابراز امیدواری کرد، مناسبات دو کشور بیش از گذشته گسترش یابد. وی براى افزایش گفتگوهاى بین ادیان و تمدنها و همچنین تقویت همکاریهادر زمینه های فرهنگى، صنعت گردشگرى و حمل ونقل بین دو کشور اعلام آمادگی کرد.

محمد جواد ظریف با تبیین آخرین تحولات مربوط به مذاکرات هسته اى بر ضرورت تعامل مسوولانه کشورهاى اروپایى در حمایت از این مذاکرات تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین مواضع جمهوری اسلامی ایران در مورد تحولات یمن را تشریح نمود.

محمد جواد ظریف با تشریح اقدامات صادقانه و قاطعانه و بدون تبعیض جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم، بر ضرورت همراهى اروپا در برخورد با این پدیده به‌منظور افزایش ثبات و امنیت منطقه و جهان تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان ساخت: مبارزه با موادمخدر و قاچاقچیان از مهمترین زمینه هاى همکاریهاى مشترک بین ایران و اروپاست که توجه بیشتر اروپاییان را مى طلبد.

پدرو پاسوس کوئلونخست وزیر پرتغال نیز در این دیدار تصریح کرد: دستیابى به توافق جامع در قضیه هسته اى براى اروپا و جهان از اهمیت بالایى برخورداراست.

نخست وزیر پرتغال تصریح کرد: البته ادامه راه نیز کار سختى را مى طلبد تا ضمن تقویت اعتمادسازى متقابل، گامهاى نهایی نیز براى دستیابى به این توافق برداشته شود

نخستوزیر پرتغال خاطر نشان ساخت: باتوجه به اهمیت مقابله با تروریسم، ایران و پرتغال مسوولیت مشترکى براى اصلاح رویکرد برخى از کشورها در مبارزه با این پدیده دارند و اروپا و کشورهاى همراه او باید مکانیزمهاى مختلف و جدیدى را در راستاى مبارزه با تروریسم بکار گیرند.

در این دیدار همچنین طرفین براى همکاریهاى مشترک در مناطق مختلف جغرافیایى مانند آمریکاى لاتین و کشورهاى پرتغالى زبان و آفریقا اعلام آمادگی کردند.