آیا سی‌ان‌ان در ایران دفتر دارد؟

به گزارش افکارنیوز، بر اساس اظهارات یک منبع آگاه در این خصوص سی‌ان‌ان در ایران دفتر ندارد و تنها یک رابط خبری دارد و او هم برای تهیه اخبار به صورت موردی از وزارت ارشاد مجوز می‌گیرد این در حالی است که در زیرنویس تصاویر منتشر شده از مصاحبه معصومه ابتکار با این شبکه خبری نام خبرنگار را با قید از یک استودیو در تهران می‌توان مشاهده کرد.

سی‌ان‌ان تاکنون چند بار به صورت غیرمستقیم برای راه‌اندازی دفتر در کشور تقاضای خود را مطرح کرده‌ است، اما ظاهراً هنوز برنامه‌ای برای دادن مجوز به این شبکه وجود ندارد.

یک مقام مطلع در خصوص فعالیت خبرنگاران یا رابطان خبری شبکه‌های خبری خارجی در کشور، اظهار داشت: به طور کلی فعالیت این شبکه‌ها، به دو صورت مقیم و غیرمقیم در کشور انجام می‌شود که شرایط هر یک با یکدیگر متفاوت است.

وی ادامه داد: درباره شبکه خبری سی ان ان نیز این شبکه در کشور ما دفتری ندارد و تنها یک رابط خبری ایرانی دارد که دارای مجوز و کارت خبری است و برای تهیه اخبار به صورت موردی مجوز می‌گیرد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری که چرا باید به رابطان خبری شبکه‌های اینچنینی با خط مشی مشخص، اجازه مصاحبه با مسئولان کشور داده شود، گفت: این یک روال برای فعالیت خبری آن‌هاست و تا به حال نیز موردی منفی از فعالیت آن‌ها گزارش نشده تا جایی که خود نیز اذعان دارند که مدیران خبری آن‌ها نیز اعتراض دارند که چرا همیشه اخبار و گزارش‌های مثبت ارسال می‌کنند.