صحنه‌هایی از مناطق درگیری ارتش سوریه با النصره

به گزارش افکارنیوز، ارتش سوریه در عملیاتی غافلگیر کننده، توانست کنترل مناطق مسیکۀ شرقی، مسیکۀ غربی، الخوابی، اشنان و الدلافه در حومه درعا را به دست گیرد.

از سوی دیگر، نیروهای سوریه، دو منطقه العطش و بصر الحریر واقع در حومه درعا را پس از عملیات نفوذی شبانه، محاصره کردند و شماری از عناصر جبهه النصره و دیگر گروه های مسلح تروریست را به هلاکت رساندند.

سخنگوی نیروهای مسلح سوری با انتشار بیانیه ای از محاصره دو منطقه میلحه العطش و بسری الحریر در ریف درعا خبر داد.

خبرنگار العالم گفت، رسیدن به این مناطق، با توجه به شلیک خمپاره به آن ها، بسیار دشوار است. عناصر مسلح تروریست در بصر الحریر سنگر گرفته اند و نیروهای سوری برای آزادسازی این منطقه، به شدت با این عناصر مسلح درگیر شدند.

این منطقه، حدفاصل میان نیروهای ارتش سوریه و عناصر جبهه النصره به شمار می رود. پشتِ این منطقه، تپه های منطقه بصر الحریر قرار گرفته است که عناصر جبهه النصره در آن مستقر هستند. ارتش سوریه توانست در چندین ناحیه از این منطقه پیشروی کند و تعدادی از ساختمان هایی که عناصر مسلح در آن ها سنگر گرفته بودند را آزاد کند.

یک منبع نظامی در این خصوص به شبکه العالم گفت: این منطقه، به طور کامل تحت محاصره ارتش سوریه درآمد. ما راه امدادرسانی به عناصر مسلح را بستیم و پس از درگیری با آنها، منطقه را محاصره کردیم. پیروزی نزدیک است و امروز به امید خدا، کار را یکسره خواهیم کرد.

منابع نظامی هدف از این عملیاتی را که در منطقه جنوبی آغاز شده است، بازگشایی جاده ای راهبردی دانستند که درعا را به سویدا متصل می کند. این کار سبب خواهد شد راه امدادرسانی به عناصر مسلح تروریست کاملا قطع شود و این عناصر نتوانند به دروازه " اللجاة " که برای قاچاق نیرو و سلاح از اردن استفاده می شد، دسترسی داشته باشند.
فیلم