کریمی و مهدوی کیا جدید در راهند!

به گزارش افکارنیوز، ۲۶ اردیبهشت ماه تورنمنت «کوردیال کاپ» در کشور اتریش برگزار می‌شود و قرار است تیم ۱۱ ساله‌های «کیا» از ایران هم در این رقابت‌ها شرکت کنند. در همین ارتباط با مهدی مهدوی‌کیا مؤسس این تیم گپ زدیم که صحبت‌هایمان به جاهای جالبی کشیده شد.

آقامهدی چه خبر؟ کم پیدا هستید؟
آقای یکتا! چند روزی درگیر روادید اعضای تیم خودم برای سفر به اتریش هستم و تقریباً هر روز به سفارت این کشور می‌روم.

بالاخره سفرتان قطعی شد؟
بله، تورنمنت کوردیال کاپ که بسیار هم در آلمان، اتریش و اروپا معتبر است از ۲۶ اردیبهشت‌ماه در اتریش برگزار می‌شود و برای اولین بار یک تیم ایرانی قرار است در این رقابت‌ها حضور پیدا کند.

شنیدیم به همراه علی دوستی‌مهر و سایر مربیان مدت‌ها دنبال یافتن استعداد‌های فوتبالی بودید. این بازیکنان نونهال چکیده فوتبال ایران هستند؟
سرتاسر ایران سرشار از استعداد است و ما در حد بضاعت خود اقداماتی انجام دادیم و ان‌شا‌ء‌ا… بتوانیم خدمتی به فوتبال این مملکت کنیم.

بین این بازیکنانی که انتخاب کردید علی کریمی یا مهدی مهدوی‌کیا هم پیدا می‌شود؟
صد درصد! هم علی کریمی داریم،(می‌خندد و ادامه می‌دهد) هم مهدوی‌کیا و این استعداد‌هایی که من می‌بینم از ما هم بهتر خواهند شد.

مسی ایرانی را هم با خود به اتریش می‌برید؟
حاجی‌زاده را می‌گویید؟!

بله، همان نونهال اردبیلی که تکنیکش خیلی سروصدا به راه انداخت و…
بله، این پسر خیلی تکنیک و استعداد دارد ولی یکسری اتفاقاتی افتاد و دستش هم شکست تا از لحاظ روحی کمی به‌هم بریزد اما دوباره احیا شده و به امید خدا دروازه‌های فوتبال اروپا را به روی خود باز خواهد کرد.

قرار است بازیکنان تیم کیا به باشگاه هامبورگ معرفی شوند؟
فعلاً که به تورنمنت اتریش می‌رویم تا بعد ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. هدف من فقط این استعداد‌ها برای فوتبال ایران و به عبارت بهتر آینده فوتبال کشور است.

راستی خبر دارید که هدایتی گفته دیگر برای پرسپولیس هزینه نمی‌کند و این تیم به مشکل برخورده است؟
از پرسپولیس دور هستم و خیلی در جریان این اتفاقات نیستم اما به نظرم بازیکنان این تیم باید لیگ ‌برتر را آبرومندانه تمام کنند. در حال حاضر به نظر می‌رسد پرسپولیس دو چهره دارد. در لیگ ‌برتر بی‌انگیزه بازی می‌کند و در آسیا جور دیگری نشان می‌دهد و این اصلاً خوب نیست.

دلیلش چیست؟
گفتم که چون دور هستم نمی‌توانم نظر قطعی و درستی بدهم ولی هرچه هست باید بازیکنان به خودشان بیایند.

می‌دانستید گزینه اول برانکو برای دستیار ایرانی بودید؟
بله، با من هم صحبت‌هایی شد و به رغم آنکه احترام زیادی برای برانکو قائل هستم این پیشنهاد را نپذیرفتم.

چرا؟
مربیگری و اساساً ورود به این عرصه یکسری اصولی دارد و باید پله پله بالا آمد. نمی‌خواستم از پرسپولیس شروع کنم و تصمیم گرفتم از پایه‌ها شروع کرده و سپس به سطوح بالاتر برسم.

پس یک روزی مربی پرسپولیس می‌‌شوی؟
به این موضوع هم فکر می‌کنم. بالاخره من مدیون این باشگاه هستم و بسیار هم علاقه‌مندم به عنوان مربی پرسپولیس فعالیت کنم اما هنوز زود است.

به عنوان سؤال آخر نتیجه بازی لخویا و پرسپولیس را چند چند پیش‌بینی می‌کنید؟
مسابقه بيرون از خانه بسيار سخت است و اميدوارم مثل بازي با بنيادكار، پرسپوليس در قطر موفق شود.