تمدید دفاتر بیمه سلامت همگانی

به گزارشافکارنیوز،سید مهدی میرشاه‌ولد با اشاره به پوشش ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از افراد فاقد بیمه تحت پوشش بیمه سلامت همگانی اظهار داشت: طرح اشاره شده از یکم اردیبهشت سال ۹۳ آغاز و در یک باره زمانی مشخص افراد فاقد بیمه تحت پوشش قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: بیش از ۹۵ درصد از افراد تحت پوشش بیمه سلامت همگانی از افرادی بودند که در حاشیه‌های شهرها زندگی می‌کردند و مشکلات زیادی را در خصوص هزینه‌های درمانی داشتند.

میرشاه‌ولد ادامه داد: پس از گذشته یک سال از صدور دفترچه‌های بیمه سلامت همگانی، اعتبار این دفاتر به پایان رسیده است و به همین منظور سازمان بیمه سلامت تمهیدات لازم را برای تمدید دفاتر پیش‌بینی کرده است.

سخنگوی سازمان بیمه سلامت ایران خاطر نشان کرد: دارندگان دفترچه‌های بیمه چنانچه دفترچه‌هایشان دارای برگ سفید بوده نیازی به مراجعه و تمدید دفترچه ندارند و دفاتر آنها از تاریخ پایان اعتبار به مدت یک سال دیگر تمدید خواهد شد و این موضوع طی بخشنامه‌ای به اطلاع مراکز درمانی و بیمارستانی رسیده است.

وی ادامه داد: در صورتی که دفاتر بیمه شدگان فاقد برگه سفید بوده می‌تواند با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت، دفتر جدید خود را دریافت کنند.

میرشاهولد در پایان متذکر شد که بیمه شدگان هیچ هزینهای را بابت حق بیمه در سال جاری پرداخت نخواهند کرد.