به گزارش افکارنیوز، هفته گذشته خبرگزاری ایلنا که به محافل اصلاح‌طلبی نزدیک است، در گزارشی از تشکیل کمیته راهبردی اصلاح‌طلبان خبر داد که هدف از ایجاد آن را هماهنگی میان دو مجموعه اصلاح‌طلبان، یعنی شورای مشورتی و شورای هماهنگی و رصد فضای سیاسی موجود عنوان کرده بود.

این در حالی است که افرادی به عنوان اعضای این شورای راهبردی معرفی شده‌اند که از تندترین چهره‌های سیاسی طیف چپ، وابسته به احزاب منحله و غیرمشروع و دارای سوابق محکومیت و زندان در ماجرای فتنه ۷۸ و ۸۸ بوده‌اند.

رجانیوز، حسین مرعشی، آذر منصوری، مرتضی حاجی، عبدالله ناصری، احمد حکیمی‌پور، محسن رهامی را در زمره این افراد معرفی کرد و نوشت: حسین مرعشی که در فتنه سال ۸۸ نقش موثری داشته بود و به حکم دادگاه به یک سال حبس و محرومیت دائم از شرکت در هرگونه حزب و موسسه که به کارهای سیاسی و فرهنگی و اجتماعی بپردازد محکوم شده بود ظاهرا به عنوان نماینده حزب کارگزاران به عضویت این شورا درآمده است.

از سوی دیگر آذر منصوری عضو شورای مرکزی حزب منحله و ضدانقلاب مشارکت که در سال ۸۸ یکی از ارکان هدایت فتنه همه جانبه علیه نظام اسلامی بود، به عنوان عضو دیگر این شورا جای تامل دارد. وی در سابقه خود به موجب فعالیت در فتنه سال ۸۸ و به موجب اخلال در نظم عمومی، تبلیغ علیه نظام، نشر اکاذیب و اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی به سه سال حبس محکوم شده بود.

مرتضی حاجی یکی از اعضای برجسته این کمیته، از تندروترین وزرای کابینه اصلاحات به شمار می‌رود که در دوران وزارت خود حاشیه‌آفرینی‌های سیاسی بسیاری را سامان داد. وی که از اعضای موسس حزب منحله مشارکت و از موسسین بنیاد باران وابسته به یکی از سران فتنه به شمار می‌رود پس از فاجعه عاشورای ۸۸ و هتک حرمت اصحاب فتنه به عزاداری سیدالشهداء(ع) به مدت دو هفته بازداشت شد.