تعرفه ویژه خرید برق تابستانی

به گزارش افکارنیوز، با قطعی شدن کمبود و کسری سه هزار مگاواتی برق برای تابستان سال جاری، حمید چیت چیان وزیر نیرو بخشنامه پرداخت پاداش به مشترکان صرفه جو در مصرف برق در حوزه صنایع و کشاورزی را به توانیر و شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع برق استانی ابلاغ کرد.

بر این اساس با ابلاغ این بخشنامه جدید مشترکان صنعتی و کشاورزی در ازای کاهش مصرف برق در دوره پیک تابستانی از تخفیف‌های برقی وزارت نیرو برخوردار خواهند شد به طوری‌که با درصد کاهش بار و تعداد روز همکاری، میزان پاداش محاسبه و در قبوض مشترکان اعمال می‌شود.

از سوی دیگر چیت چیان وزیر نیرو در نامه ای به شرکت توانیر، دستورالعمل پرداخت به مشترکان شرکت کننده در برنامه پاسخگویی بار در بخش کشاورزی را هم ابلاغ کرده است.

در این نامه، طول دوره همکاری با این پروژه برقی از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور اعلام و تاکید شده است در صورت همکاری مشترکان، در مرداد ماه مقدار ۲۰ درصد به پاداش همکاری افزوده خواهد شد.

براساس این دستورالعمل، در مناطق دارای تعرفه غیرگرمسیر، حداکثر مقدار انرژی مصرفی مجاز در زمان اوج بار ۱۵۰ کیلووات ساعت و در مناطق دارای تعرفه گرمسیر این میزان حداکثر ۳۰۰ کیلوولت ساعت تعیین شده است.

به گزارش مهر، در حال حاضر مشترکان صنعتی به ازای هر کیلووات ساعت با توجه به مصرف خود در زمان کم باری، میان باری و اوج بار حدود ۵۳ تومان پرداخت میکند، از این رو مشترکان صنعتی بابت تخفیف ۸۰ تومان بهازای هر کیلووات ساعت پاداش همکاری دریافت خواهند کرد.