مسئولان در موضوع توافق هسته‌ای شفاف‌سازی کنند

به گزارش افکارنیوز، حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به در پیش بودن روز شوراها با اشاره به اهمیت این نهاد اظهار داشت: شورا در نظام اسلامی جایگاه بسیار مهمی دارد و افراد آن هرروز باید از نظر علم دین خود را ارتقا دهند و اینکه فقط در مجلسی بنشینند و هرچه از ذهنشان گذشت بگویند هنر نیست.

وی افزود: چه خوب است اعضای شوراها در مواردی که اطلاعات کافی ندارند نظری ندهند و بگویند نمی‌دانیم که همین گفتن کار بزرگی است و اعضای شورا باید تصمیمات و حرف‌هایشان با علم و آگاهی باشد و براساس مصلحت و حکم خدا صحبت کنند که البته برادران و خواهران در شورای شهر زحماتی در این راه کشیده‌اند.

دژکام گفت: بعد از ماجرای طبس که اتفاق افتاد امام خمینی دو موضوع را بیان کرد که حکایت از کمک خدا به بندگان دارد و اگر این دو کار انجام شود خداوند همیشه به انسان کمک می‌کند که یکی اخلاص و دیگری صبر و استقامت انقلابی است.

خطیب جمعه جهرم اضافه کرد: من در همین‌جا به تمام مسئولان می‌گویم که کار را برای خدا انجام دهند تا کار خالص شود و در مقابل دشمنان که حق ما را به‌سادگی نمی‌دهند باید استقامت کرد چراکه پیروزی در آن است.

دژکام در ادامه در مورد دور جدید مذاکرات ایران و شش کشور غربی بیان داشت: این مذاکرات برای رسیدن به توافق نهایی از چند روز گذشته از سر گرفته شده است و همان‌گونه که مقام معظم رهبری بیان داشتند مهم‌ترین مسئله در این توافقات شفاف‌سازی برای مردم بوده چراکه مجری و تعهد دهنده اصلی این مذاکرات ملت ایران است.

وی ادامه داد: مردم باید دقیق در جریان این توافق قرار گیرند که نشانه‌ای از همدلی و هم زبانی دولت و ملت خواهد بود و همگان بدانند با پنهان‌کاری نمی‌شود چیزی را تغییر داد و همه‌چیز باید شفاف و آشکار در محضر ملت باشد.

دژکام در پایان در مورد حمله ۲۷ روزه رژیم آل سعود به مردم بی‌دفاع یمن بیان داشت: پس از ۲۷ روز حمله جنگنده‌های آل سعود به یمن فریاد مردم همان الموت اسرائیل، الموت آمریکا و الله‌اکبر بوده و شما می‌بینید جامعه به‌اصطلاح بین‌الملل در سکوت کامل مناظره‌گر جنایت‌های آل سعود است.

امام جمعه جهرم ادامه داد: آل سعود در حال خواهش و تمنا از پاکستان برای حمله زمینی به این کشور است که تابه‌حال پاکستانی‌ها به این جنایت جواب مثبت نداده‌اند و ما نیز همین‌جا این حرکت زشت و قبیح عربستان را محکوم می‌کنیم.

پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز جهرم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در سخنانی گفت: آگاهی از سلامت غذایی حق مردم است که بدانند تولید مرکبات چه مسیری دارد و تغذیه خوب چطور باید مصرف شود.

رحیم رئوفی با تبریک اعیاد ماه مبارک رجب و هفته سلامت اضافه کرد: در هفته سلامت شعار بسیار مهم امسال تغذیه سالم از مزرعه تا سفره یعنی تغذیه از تولید تا مصرف و به‌طور خلاصه تولید، توزیع و مصرف نام‌گذاری شده و در همین راستا آگاهی از سلامت غذایی حق مردم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیان کرد: امروز متولی این امر شورای سلامت غذایی هر شهرستان است و ما در روز جهانی سلامت پنل سلامت برگزار کردیم که استقبال خوبی از سوی مردم شد و پنل‌های بعدی با برنامه‌ریزی و دقت نظر بیشتری در جهرم برگزار می‌شود.

رئوفی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در کشور بیان کرد: اردیبهشت‌ماه سال گذشته طرح تحول سلامت با تلاش‌های دولت و حمایت مجلس شروع و فعالیت‌ها در این حوزه مضاعف شد و موقعی که لبخند رضایت مردم را دیدیم بسیار خرسند شدیم و از هرچیز ارزشمندتر رضایت رهبری و حمایت ایشان از طرح تحول سلامت بود که باعثقوت قلب متصدیان سلامت و شتاب در اجرای این طرح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به نقاط قوت طرح تحول سلامت اظهار داشت: امروز در مسیر اجرای این طرح ملی ما شاهد کمبود دارو و هزینه‌های کمرشکن درمان نیستیم به‌طوری‌که امروز هزینه‌های درمانی به سه درصد کاهش پیدا کرده و در راستای بسته‌های تحول سلامت تمام مردم بیمه شدند و قیمت لوازم پزشکی ۵۰ درصد شکسته شد.

وی افزود: در مسیر بسته هتلینگ امروز وضعیت بیمارستان‌ها بسیار بهتر شده و در امر امکانات بیمارستانی بسیار مجهزتر از گذشته هستیم و جهرم در موضوع زایمان طبیعی جزو پنج دانشگاه برتر کشور انتخاب شد و همچنین بهسازی مراکز بهداشتی درمانی اعم از خانه‌های بهداشت و مراکز اورژانس روند خوبی داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به برنامه‌های سال جاری خاطرنشان کرد: امسال طرح پزشک خانواده به مسیر اصلی خود بازمی‌گردد و جهرم جزو نخستین شهرهایی است که روند جدید پزشک خانواده در راستای رضایتمندی مردم کلید می‌خورد.

رئوفی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلان بخش سلامت از سوی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: در راستای تبیین سیاست‌های مقام معظم رهبری امسال در جهرم سعی داریم همایشی در سطح ملی با محوریت تحول سلامت و تحقق منویات رهبری برگزار کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به بیماری‌های قلبی عروقی در جامعه بیان کرد: در ایران از هر ۱۰ نفر یک نفر مبتلا به قند خون و دو نفر فشارخون دارد و سه تا چهار نفر دچار چاقی هستند، همچنین مصرف نمک در ایران دو برابر مصرف جهانی است و شایع‌ترین عامل مرگ در جهرم بیماری‌های قلبی عروقی بوده است.

وی افزود: عامل تمام بیماریها، تغذیه، فعالیت و عادتها است و ما با خود مراقبتی میتوانیم بین ۸۰ درصد بار بیماریها را کم کنیم.