جنجالِ جایزۀ شاهزاده سعودی به خلبانان کودک‌کُش

به گزارش افکارنیوز، سه روز پیش، در صفحه توییتر شاهزاده ولید بن طلال بعد از اعلام پایان عملیات تجاوز به خاک یمن موسوم به "طوفان قاطعیت" آمده بود: "من به رهبری خردمند خودمان موفقیت در عملیات طوفان قاطعیت و آغاز عملیات بازگرداندن امید را تبریک می گویم و برای تقدیر از یکصد خلبان سعودی شرکت کننده، جای بسی افتخار برای من است که به آنها یکصد خودروی بنتلی هدیه کنم".

البته روزنامه سعودی " سبق " در این باره نوشت: حساب کاربری بن طلال هک شده است و هکرها این مطلب را بر روی آن قرار داده اند، اما این خبر منتشر شد و واکنشهای زیادی در پی داشت.

برخی دیگر از رسانه های گروهی سعودی هم نوشتند که صفحه شخصی ولید بن طلال هک شده است، اما این صفحه بعد از حذف مطلب یاد شده هیچ اشاره ای به موضوع " هک " نکرد. حتی خود شاهزاده بن طلال نیز به درخواست شبکه " بی بی سی " برای اظهار نظر دراین باره پاسخ نداد و این موجب شد که تردیدها در این خصوص ادامه و واکنش ها افزایش یابد.

بسیاری از کاربران شبکه اجتماعی توییتر در خارج از عربستان به ویژه یمن این اقدام شاهزاده سعودی را اهانت آمیز خواندند.

یکی از کاربران یمنی در توییتر نوشت: یکصد خودروی بنتلی به یکصد خلبانی داده می شود که یمن را ویران کردند و این درحالی است که یک خودروی آمبولانس برای خدمات دهی به بیمارستان هایی که ویران شدند، وجود ندارد.

یک کاربر یمنی دیگر تصاویر ویرانی خانه اش بعد از حمله هوایی سعودیها را منتشر کرد و زیر آن نوشت: شاهزاده ولید ۱۰۰ خودروی بنتلی به خلبانان سعودی هدیه می کند، درحالی که من خانه ام منفجر می شود. اما شرط می بندم که با این حال نیز روحیه من بالاتر از آنها است.

دیگر کاربران نیز به تفاوت زیاد سطح معیشتی در یکی از فقیرترین کشورهای جهان مثل یمن و کسانی اشاره کردند که درکشورهای ثروتمندی مثل عربستان زندگی می کنند.

یک کاربر اردنی نوشت: یک خودروی لوکس در برابر ۱۰۰ یا ۲۰۰ جان انسان؟ ارزش جان انسان ارزان شده است.

با وجود اینکه مطلب اصلی شاهزاده ولید بن طلال در صفحه اش در توییتر حذف شده است، اما تصاویر این مطلب همچنان به طور گسترده در شبکه اینترنت دست به دست می شود. در ادامه حتی گفته شد که ارتش عربستان، به دلیل ممنوعیت دریافت هدیه از سوی نظامیان، با این پیشنهاد مخالفت کرده است.