فروش تلویزیون‌های ۲۰ میلیون تومانی در بازار

به گزارش افکارنیوز، انواع تلویزیون‌ها با امکانات، ویژگی‌ها و البته قیمت‌های مختلف در بازار پر زرق و برق لوازم صوتی و تصویری خودنمایی می‌کنند. به طور معمول خریداران بنا بر نیاز‌ها و انتظاراتی که از یک تلویزیون مناسب دارند کالای خود را انتخاب می‌کنند اما ممکن است تنوع گسترده‌ تلویزیون‌ها در بازار، انتخاب تا حد زیادی برای مصرف‌کنندگان سخت شود.

در میان اندازه‌های مختلف تلویزیون، تلویزیون‌های کوچکتر از ۴۰ اینچ عرضه کمتری در بازار دارند و بیشترین تقاضا متعلق به تلویزیون‌های ۴۰ تا ۵۵ اینچ است.


به گفته فروشندگان، اکثر خریداران ترجیح می‌دهند در میان تلویزیون‌های نسل جدید اندازه‌های بزرگتر را برای خرید انتخاب کنند، چرا که کیفیت مطلوب‌تری از نظر تصویر دارند.


به طور کلی مهمترین ویژگی و معیار مصرف کنندگان برای خرید تلویزیون، کیفیت مطلوب تصویر است و ممکن است بسیاری از امکانات و ویژگی‌های متعدد تلویزیون‌ها کارایی و اهمیت چندانی برای مصرف کننده نداشته باشد.

شاید یکی از بهترین راه‌ها برای تشخیص کیفیت یک تلویزیون این باشد که ارزان ترین مدل یک برند را انتخاب و کیفیت آن را با دیگر برندها مقایسه کرد. البته شاید این امکان وجود نداشته باشد که بتوان سنجش ۱۰۰ درصد درستی از کیفیت یک تلویزیون قبل از خرید به دست آورد، چراکه معولا در فروشگاه‌های تلویزیون نوع نورپردازی، شدت رنگ، تصویر در حال پخش و نظایر آن در کیفیت تصویر تاثیرگذار است. برای همین به غیر از توجه به امکانات یک تلویزیون برای خرید، توجه به تجربه‌های موفق اطرافیان در خرید تلویزیون نیز می‌تواند مناسب باشد.

اما از نکات قابل توجه در بازار این روزهای لوازم صوتی و تصویری این است که برخی برند‌های تلویزیون محصولات خود را با تخفیف ۱۵ تا ۳۰ درصدی عرضه می‌کنند.

حضور تلویزیون‌های LCD، LED، smart(هوشمند)، پلاسما، OLED(خمیده) و نظایر آن در مدل‌های مختلف در بازار چشمگیر است و در میان برند‌های شناخته شده لوازم صوتی و تصویری برندهای ال جی، سامسونگ و سونی بیشترین تقاضا را دارند.

به طور متوسط تلویزیون‌های کوچکتر از ۴۰ اینچ بین یک تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارند و قیمت اغلب تلویزیون‌های بالای ۴۰ اینچ از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شروع می‌شود که در اندازه‌ها، مدل‌ها و نسل‌های پیشرفته تر‌ به حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

به عنوان نمونه تلویزیون LED Full HD ال جی ۴۷ اینچ به قیمت دو میلیون و ۵۲۰ هزار تومان عرضه می‌شود. این تلویزیون در اندازه ۳۲ اینچ نیز یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان و در اندازه ۶۰ اینچ چهار میلیون و ۱۴۵ هزار تومان قیمت دارد. همچنین تلویزیون OLED ال جی ۵۵ اینچ ۱۰ میلیون و ۳۶۵ هزار تومان عرضه می‌شود. تلویزیون LED Full HD سامسونگ ۴۶ اینچ نیز دو میلیون و ۴۶۰ هزار تومان فروخته می‌شود و همین تلویزیون با صفحه ۵۵ اینچ شش میلیون و ۴۵۸ هزار تومان عرضه می‌شود. این تلویزیون در اندازه ۷۵ اینچ ۱۳ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان قیمت دارد.

تلویزیون پلاسما سامسونگ ۵۰ اینچ یک میلیون و ۷۳۸ هزار تومان قیمت دارد و همین تلویزیون با صفحه ۴۳ اینچ یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

تلویزیون LED سامسونگ هوشمند ۴۸ اینچ سه میلیون و ۲۵۵ هزار تومان به فروش می‌رسد. قیمت این تلویزیون در اندازه ۵۵ اینچ به بیش از شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد.

تلویزیون LED ۴K ULTRA HD سامسونگ که جزو مدل‌هایی است که قیمت بالایی دارد در اندازه ۴۸ اینچ شش میلیون و ۳۹۸ هزار تومان فروخته می‌شود و در اندازه‌های بزرگتر قیمت آن به بیش از ۱۵ میلیون تومان می‌رسد.

تلویزیون ۵۰ اینچ پلاسما ال جی دو میلیون و ۳۷۹ هزار تومان به فروش می‌رسد. تلویزیون OLED ال جی ۵۵ اینچ ۱۲ میلیون ۴۵۰ هزار تومان قیمت دارد. تلویزیون LED هوشمند سونی ۴۰ اینچ نیز دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود. تلویزیون LED سونی ۷۰ اینچ ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارد. تلویزیون LED اسنوا(Snowa) هوشمند ۴۰ اینچ دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد. تلویزیون LED ایکس ویژن ۴۸ اینچ نیز دو میلیون و ۳۵ هزار تومان قیمت دارد.



به گفته برخی فروشندگان به دلیل قیمت بالای تلویزیون، تقاضا برای این وسیله نسبت به عرضه آن کمتر است و برای همین برندهای مختلف ترجیح می‌دهند در دوره‌های زمانی مختلف اجناس خود را با تخفیف عرضه کنند.