مرگ روزی۱۲۰۰کودک بر اثر مالاریا دردنیا

به گزارش افکارنیوز، صندوق کودکان ملل متحد روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد: به رغم کاهش ۴۰ درصدی مرگ و میر کودکان بر اثر ابتلا به بیماری مالاریا از سال ۲۰۰۰ تاکنون، اما همچنان روزانه بیش از ۱۲۰۰ کودک به دلیل ابتلا به این بیماری در سطح جهان جان خود را از دست می‌دهند.

صندوق کودکان ملل متحد همزمان با روز جهانی مالاریا به انتشار گزارشی در مورد بیماری مالاریا و کودکان پرداخت تا تاثیر این بیماری برکودکان و زنان باردار را بار دیگر مورد تاکید قرار دهد.

در گزارش آژانس سازمان ملل آمده‌است: با کاهش ۴۰ درصدی میزان مرگ و میر کودکان به دلیل ابتلا به بیماری مالاریا از سال ۲۰۰۰، روز جهانی مالاریا فرصتی برای ارزیابی این موضوع است که در مسیر مقابله با این بیماری چه میزان پیشرفت حاصل شده‌ است.

طبق آخرین گزارش سازمان جهانی بهداشت، نرخ مرگ و میر ناشی از مالاریا در سطح جهان کاهش ۴۷ درصدی داشته و تنها در آفریقا این کاهش از سال ۲۰۰۰،۵۴ درصد بوده‌ است. همچنین از سال ۲۰۰۱ برآورد شده خطر مرگ بیش از چهار میلیون انسان ناشی از بیماری مالاریا برطرف شده‌است.

در سال ۲۰۱۳ در سطح جهان بیماری مالاریا حدود ۵۸۴ هزار قربانی برجا گذاشت که ۹۰ درصد این فوتی‌ها در آفریقا ثبت شده بود.

همچنین با وجود آنکه تعداد کودکانی که بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند کاهش چشمگیری داشته اما کودکان زیر پنج سال با ۷۸ درصد از مجموع مرگ ومیرهای سطح جهان، همچنان بیشترین قربانیان این بیماری را شامل می‌شود.

طبق گزارش این سازمان بین سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۳، ۴.۳ میلیون انسان به دلیل بهبود و افزایش دسترسی به روشهای پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری مالاریا ، از مرگ نجات یافته اند. حفاظت از زنان باردار در برابر بیماری مالاریا امری ضروری به حساب میآید، چرا که مالاریا در دوان بارداری به طور چشمگیری در فوت مادران و کودکان نقش دارد.