به گزارشافکارنیوز،تحقیقات کارآگاهان جنایی استان گلستان درباره این پرونده از اواخر فروردین در پی اعلام شکایت مردی که همسرش به نام مینا فوت شده بود، آغاز شد. این مرد گفت: «من و همسرم به‌عنوان راننده سرویس، کار می‌کنیم و هرروز بعدازظهر با هم از خانه خارج می‌شویم سپس هریک به سمت محل کار خودش می‌رود. دیشب بعد از بازگشت به خانه از تأخیر همسرم نگران شدم.

دخترم به من گفت مادرش با او تماس گرفته و خواسته شام را آماده کنم اما از آن به بعد خبری از مینا نداشتیم و نمی‌دانستیم چه اتفاقی رخ داده است تا اینکه امروز صبح با من تماس گرفتند و گفتند جسد زنم کنار جاده‌ای افتاده است؛ وقتی به آنجا رفتم پیکر بی‌جان مینا را دیدم».

کارآگاهان در گام اول تحقیقات به بررسی گوشی تلفن همراه مقتول پرداختند و شماره‌هایی را که مینا با آنها در تماس بود، استخراج کردند. زن جوان آخرین بار با مردی تلفنی صحبت کرده بود. وقتی مأموران سراغ این مرد رفتند، او گفت: «مینا را می‌شناسم. او مشتری من بود و هر ازگاهی جنس می‌خرید، چندی قبل نیز چکی به من داد. دیروز تماس گرفت و از من خواست چک را با خودم به محل کارم ببرم تا او بیاید و آن را پس بگیرد و پول را نقدی بپردازد، من هم قبول کردم ولی هرچه منتظر ماندم از مینا خبری نشد تا اینکه فهمیدم او کشته شده است».

افسران جنایی در ادامه سراغ دومین شماره تلفن که متعلق به زنی جوان بود، رفتند. او گفت: خط تلفن همراهش در اختیار شوهرش است. به این ترتیب دومین مظنون به نام امیر تحت بازجویی قرار گرفت و به ارتکاب جنایت اقرار کرد.

او گفت: «من و مینا از مدتی قبل با هم رابطه داشتیم. روز حادثه همسرم را به مجلس ختم مادر یکی از دوستانش بردم و خودم با مینا قرار گذاشتم و با هم به خانه ما رفتیم. یکی، دو ساعتی آنجا بودیم تا اینکه مینا خواست برود.

هنگام خروج او از اتاق، صدای فریاد شنیدم و وقتی به سمتش دویدم، دیدم مینا از پله‌ها زمین افتاده است. چند بار صدایش زدم اما جواب نداد. زن جوان در حال جان‌دادن بود و سختی می‌کشید. اگر او را به بیمارستان می‌رساندم موضوع رابطه ما فاش می‌شد، به همین دلیل برای اینکه بیشتر عذاب نکشد چاقویی برداشتم و گلوی او را بریدم، بعد هم جسد را کنار یک جاده انداختم».

بنابر این گزارش، متهم در حال حاضر در بازداشت است و تحقیقات از او ادامه دارد.