پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت روز شوراها

به گزارشافکارنیوز،در پیام علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش به مناسبت ۹ اردیبهشت ماه روز شوراها آمده است: نهم اردیبهشت‌ماه در تقویم رسمی کشور به نام «روز شوراها» ثبت شده است. این نامگذاری ریشه در باور و فرهنگ این مرز و بوم دارد. تصمیم‌گیری مبتنی بر خرد جمعی و مشورت با صاحبان اندیشه و نظر از توصیه‌های مؤکد قرآن کریم و امامان معصوم(ع) است. به همین سبب و با عنایت به آموزه‌های دینی و ملی‌ کشور، اصولی از قانون اساسی به تشکیل شورا در اداره‌ جامعه اختصاص یافته است.

طبق اصل هفتم قانون اساسی، شوراها از ارکان اصلی تصمیم‌گیری و اداره‌ امور کشور و تبلور نقش مردم در سرنوشت خویش به‌شمار می‌روند، بدین ترتیب شوراهای شهر و روستا در نقاط دور و نزدیک کشور به عنوان منتخبین امین ملت تشکیل شده و تاکنون خدمات قابل توجهی به انجام رسانده‌اند.

همفکری، همکاری و همدلی، فلسفه‌ای است که شوراها را به میدانی برای تلاش و خدمت تبدیل کرده است تا از این رهگذر با مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی، پشتیبانی و حمایت مردم را جلب نمایند. از زمان تشکیل و شروع به کار شوراها تا کنون بسیاری از نابسامانی ها با هم‌اندیشی و همکاری به دست پرتوان اعضای آن به سامان رسیده و عمران و آبادی را برای کشور عزیزمان به ارمغان آورده است.

در هر کوی و برزن نشانه‌ای از همت والای این عزیزان به چشم می‌خورد و مردم محلات چشم انتظار نمی‌مانند تا مسئولان اداری به مشکلاتشان رسیدگی کنند بلکه در کوتاه‌ترین زمان، مسائل خود را با منتخبین خود در نزدیک‌ترین مکان در میان می‌گذارند و بدین طریق آنان را یار و یاور خود می‌یابند.

در هنگامه‌ انتخابات شوراها، شور و شعور در هم می‌آمیزد و شوق خدمت را پدید می‌آورد و اشخاص منتخب، مسئولانه و دلسوزانه، به سامان دادن امور همت می‌گمارند. اکنون این نهال نوپا به ثمر نشسته و میوه‌ پربار و شیرینی از آن حاصل شده است. خداوند را شاکریم که ما را بدین سو رهنمون ساخت و از او می‌خواهیم که ما را در مراقبت از این دستاورد عظیم و پیشرفت یاری نماید.

در سالی که از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مزیّن به «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» است شوراها بهترین بستر را برای تحقق شعار سال فراهم می‌آورد.

فرصت را غنیمت میشمارم و این روز خجسته را به تمامی اعضای شوراهای شهر و روستا به ویژه همکاران فرهنگی تبریک عرض مینمایم و از همکاری شما با شوراهای آموزش و پرورش کشور صمیمانه سپاسگزارم . همکاری و همراهی شما را در حسن اجرای مفاد تفاهمنامهی مربوط خواستارم.