اساس کار پلیس حفظ دین و ارزش‌های اسلامی است

به گزارشافکارنیوز،سردار حسین اشتری صبح امروز در سی و ششمین جشن دانش‌آموختگان دانشگاه علوم انتظامی که با تاکید بر اینکه دانشجویان این دانشگاه باید با تمام نیرو برای امنیت هر چه بیشتر مردم گام بردارند، به لزوم ارتقای روحیه انقلابی در نیروی انتظامی پرداخت و اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر تمامی یگانهای ما در اقصی نقاط کشور از مرزهای شرقی و غربی تا شهرهای بزرگ از روحیه ایمانی و انقلابی برخوردارند ولی باید با توجه به منویات رهبری این روحیه ایمانی و انقلابی تقویت شود.

وی تاکید کرد: اساس و مبنای کار ما در نیروی انتظامی حفظ مسائل دینی و حفاظت از ارزش‌های اسلامی است چرا که سلسله وجودی ما دفاع از جمهوری اسلامی و ارزش‌های دینی است.

فرمانده نیروی انتظامی خطاب به دانشجویان این دانشگاه گفت: شما و ما باید خدا را شاکر باشیم که در این راه قدم برداشته‌ایم؛ راهی که شروعش با خدمت و پایانش با شهادت همراه است و باید افتخار کنیم که لباس سربازی امام عصر(عج) را بر تن کرده‌ایم.

اشتری با بیان اینکه نعمت امنیت بزرگترین نعمت برای بشریت است، گفت: پیشرفت و توسعه بدون داشتن امنیت بی‌معناست چرا که مبنای هر توسعه و پیشرفتی امنیت است و ما در نیروی انتظامی با همت و همکاری دیگر دستگاه‌های امنیتی و انتظامی باید از این نعمت بزرگ پاسداری کنیم و در جهت ارتقای امنیت و افزایش احساس امنیت در جامعه گام برداریم.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروز به برکت خون شهیدان، تفکرات امام راحل، هدایت رهبری و همدلی و همزبانی دولت و ملت، کشورمان از امنیت مطلوبی برخوردار است.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: اگر نگاهی به کشورهای منطقه و جنایاتی که آمریکا، اسرائیل، انگلیس و همپیمانان آنها در کشورهای عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان و یمن مرتکب می‌شوند بیندازیم به امنیت داخلی در کشورمان پی می‌بریم ولی باید به هوش باشیم که دشمن مترصد است تا ناامنی‌ها را به داخل مرزهای کشورمان بکشد اما به حول وقوه الهی موفق نخواهد بود.

اشتری با اشاره به دیدار فرندهان ناجا با رهبر انقلاب خاطرنشانکرد: در فرمایشات حکیمانه ایشان تاکیدات بسیاری بر استقرار آرامش و امنیت هر چه بیشتر در جامعه وجود داشت؛ همچنین ایشان بر التزام اقتدار همراه با عدالت همراه با ترحم تاکیدات بسیاری داشتند.

وی گفت: اقتدار نیروی انتظامی باید بگونه‌ای باشد که پشت مجرمان و قانون شکنان را بلزاند و در عین حال آرامش‌بخش برای مردم جامعه باشد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه بالاترین سرمایه نیروی انتظامی اعتماد مردم به پلیس است، در تبیین رافت مورد تاکید مقام معظم رهبری گفت: رافت به معنای آن است که پلیس آرامش‌بخش به جامعه بوده و مردم بادیدن حضور پلیس به آرامش روانی برسند. این بدان معناست که مردم بایدروحیه و اقتدار همزمان را در نیروی انتظامی مشاهده کنند.

اشتری در پایان با اشاره به پیشرفتهای علمی پلیس خواستار ارتقای توانمندیهای علمی و ارزشی دانشجویان دانشگاه نیروی انتظامی شد.